kawa

i

Autor: Pixabay.com

Nie kupisz kawy z kobiecym mlekiem. To prowokacja w ramach kampanii społecznej

2017-11-08 18:28

W ostatnich dniach media obiegła wiadomość, że warszawska kawiarnia „Żona Krawca" 8 listopada wprowadzi do sprzedaży kawę z kobiecym mlekiem. Okazało się, że informacja nie jest prawdziwa. Została przygotowana na potrzebę kampanii społecznej rozbijbankmleka.pl, zorganizowanej przez Fundację Bank Mleka Kobiecego. Czemu miała służyć?

We wtorek informowaliśmy, że warszawska kawiarnia „Żona Krawca" zapowiedziała na swoim profilu w popularnym portalu społecznościowym, że nawiązała współpracę z kilkoma kobietami w trakcie laktacji, które zgodziły się oddawać swój pokarm i dzięki temu od 8 listopada wprowadzi do sprzedaży kawę z mlekiem matecznym. Taki napój miał być dostępny za jedyne 18 zł. Na fan page'u kafejki pojawiły się setki komentarzy. Sprawę skrytykowała również Joanna Narożniak, rzeczniczka prasowa Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.

Prowokacja w słusznym celu
Dziś okazało się jednak, że informacja jest nieprawdziwa, a jej autorzy celowo wprowadzili w błąd media, żeby nagłośnić problem dostępności mleka matecznego dla wcześniaków w szpitalach.

„Mleko mamy to więcej niż pokarm. Zamiast w kawiarni powinno być w banku mleka kobiecego. Czas szczerze powiedzieć, że informacja o naszej nowej ofercie została przygotowana na potrzebę kampanii społecznej rozbijbankmleka.pl, którą wspieramy na rzecz Fundacji Banku Mleka Kobiecego. Gorąco Wam dziękujemy za to, że staliście się jego niezwykle aktywną częścią. Wszystko to dla życia i dobra wcześniaków!" – poinformowała a swoim profilu kawiarnia „Żona Krawca".

O co chodzi w akcji?
„Obecnie w Polsce istnieje tylko kilka banków mleka. Obejmują one swoim działaniem zaledwie 1/6 szpitali w kraju. To oznacza, że jest jeszcze bardzo dużo dzieci, które nie mają dostępu do bezpiecznego pokarmu z banku mleka kobiecego. Jednocześnie wiele kobiet chciałoby dzielić swoim mlekiem, ale nie mają gdzie go oddać. Nie możemy dopuścić by marnowała się choćby kropla tak cennego pokarmu! Dlatego tak ważne jest, aby wszystkie regiony w Polsce miały swoje banki mleka, które będą zaopatrywały w pokarm każdy szpital, w którym przebywają najmniejsi pacjenci" – informują autorzy kampanii społecznej na stronie rozbijbankmleka.pl.

Kampanii społecznej towarzyszy także spot reklamowy promujący akcję:

Sprawdź także: Ogromne podwyżki cen mleka. W ciągu roku podrożało o 30 procent

Czytaj też: Polska staje się wielkim eksporterem mleka

Zobacz rówież: Ceny kawy pójdą w górę przez globalne ocieplenie

 

Źródło: Facebook, rozbijbankmleka.pl, Superbiz.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze