MF wyemituje Rodzinne Obligacje Skarbowe

i

Autor: Shutterstock

Obligacje 500 plus: 5 mln zł na reklamę, niecałe 800 tys. zł ze sprzedaży?

2016-11-22 14:13

Koszt kampanii reklamowej promującej Rodzinne Obligacje Skarbowe to ponad 5 mln złotych, podczas kiedy zyski z samych obligacji wyniosły 783 tys. – ustalił Bartek Godusławski, dziennikarz „Pulsu Biznesu".

- To jest niesamowite. Sprzedaż obligacji pod 500+ miała wartość 783 tys., a na ich reklamę wydano ponad 5 mln zł. Interes życia dla mediów – napisał Bartek Godusławski na swojej tablicy na Twitterze.

Agentem emisji obligacji detalicznych w Polsce jest Bank PKO BP. W 2003 r. zawarł on Umowę o pełnienie funkcji agenta emisji skarbowych obligacji detalicznych. To on odpowiada za realizację kampanii promocyjno-informacyjnych i działań marketingowych związanych z obligacjami, m.in. pokrywa koszty reklamy.

Zobacz także: Obligacje dla beneficjentów programu Rodzina 500+ już w październiku!

Godusławski przedstawia dokładne wyliczenia związanie z promocją tzw. obligacji 500 plus. Koszt promocji w mediach wyniósł 5 006 879,72 zł brutto, koszt przygotowania spotu telewizyjnego – 284 548,43 zł, a koncepcja i produkcja kreacji w pozostałych mediach – 87 000 zł brutto. Reklamę promującą Rodzinne Obligacje Skarbowe można obejrzeć w wielu stacjach telewizyjnych: na TVP, Polsacie, TVN, Kino Polska, Polsat Cafe, TV Republika, TVP Kultura czy TVN24 – łącznie na ponad 70 kanałach tematycznych. Do tego dochodzą spoty w radiu Zet, RMF FM, Polskim Radiu i w ponad 50 stacjach regionalnych oraz liczne reklamy prasowe w prasie ogólnopolskiej i regionalnej, tygodnikach i magazynach parentingowych, poradnikowych i lifestylowych, jak również w prasie internetowej i serwisach VOD.

Przeczytaj również: 500 zł na dziecko. Obligacje zamiast gotówki?

We wrześniu Ministerstwo Finansów zapowiedziało sprzedaż specjalnych obligacji dla beneficjentów programu Rodzina 500 plus. Rodzinne Obligacje Skarbowe mają kusić oprocentowaniem wyższym od standardowego. W przypadku sześcioletnich obligacji ROS w pierwszym roku emisji obligacji plasuje się ono na poziomie 2,60 procent. W kolejnych rocznych okresach odsetkowych wyniesie tyle, co suma inflacji i marży w wysokości 1,75 procent. W przypadku oprocentowania dwunastoletnich obligacji ROD oprocentowanie wyniesie 3 proc. w pierwszym roku emisji oraz równowartość sumy inflacji i marży na poziomie 2,00 proc. w następnych latach. Obligacje można nabyć w oddziałach PKO BP lub przez internet.

Źródła: twitter.com, superbiz.se.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze