Zdarzyło ci się przez pomyłkę przelać pieniądze na nieznane konto? Jeśli tak, to znasz to uczucie przerażenia i zmartwienia, że gotówka do ciebie nigdy nie wróci. Dotychczas było to możliwe, bo przepisy, jakie obowiązywały, pozwalały na to, by w sytuacji, w której błędnie przelano pieniądze, klienci nie mogli otrzymać od banku danych osób, do których trafiła gotówka.
Sprawdź również: Pracownik banku chciał wyprowadzić 165 tys. zł. Jaki miał plan?
Taki niewłaściwy i nieuczciwy odbiorca mógł udać, że o żadnej pomyłce nie wie i beztrosko wydać pieniądze. Taka sprawa zwykle kończyła się w sądzie, który jako jedyny mógł ujawnić, kto jest właścicielem konta, na które omyłkowo trafiły pieniądze. Ale i wtedy odzyskanie gotówki nie było proste, bo nieuczciwy właściciel konta uparcie twierdził, że nie miał świadomości, iż otrzymał przelew przez pomyłkę i zgodnie z dobtym obyczajem powinien po prostu zwrócić pieniądze. Teraz ma to się zmienić.
Zobacz także: Bank upraszcza ofertę kont dla klientów indywidualnych
Sejm uchwalił przepisy, które pomogą odzyskać środki nieuważnym nadawcom. Właściciel konta, na które trafiła błędna wpłata, ma dostać od banku natychmiast informację, że to nie są jego pieniądze. Dostawcy usług płatniczych mają prowadzić nieoprocentowany techniczny rachunek, na który trafią pieniądze z transakcji z użyciem nieprawidłowego identyfikatora.
Źródło: businessinsider.pl, gazetaprawna.pl