W oficjalnym komunikacie światowa firma technologiczna Meta, czyli dawniej Facebook zapowiedziała, że rezygnuje z systemu rozpoznawania twarzy. Użytkownicy tej opcji nie będą już automatycznie rozpoznawani na filmach i zdjęciach, nie będą też otrzymywać automatycznych powiadomień, gdy ich twarz zostanie wykryta na czyimś zdjęciu. Do tej pory z tej usługi korzystała ponad jedna trzecia aktywnych użytkowników Facebooka czyli ok. 600 mln ludzi.
Facebook zmienił nazwę. Jak będzie się teraz nazywać?
W komunikacie Mety czytamy - "Istnieje wiele obaw związanych z miejscem rozpoznawania twarzy w społeczeństwie, a prawodawcy wciąż pracują nad jasnym zestawem zasad, które regulowałyby jego użycie. Pośród tej niepewności, wierzymy, że ograniczenie rozpoznawania twarzy do wąskiego zestawu przypadków jest właściwe".
Jednocześnie firma podała, że nie porzuca całkowicie tej technologii i pisze, że uważa rozpoznawanie twarzy za "potężne narzędzie np. dla ludzi, którzy potrzebują potwierdzić swoją tożsamość lub do zapobiegania oszustwom i podszywaniu się". Meta zapewnia też, że ludzie "będą mieli przejrzystość i kontrolę nad tym, w jaki sposób są automatycznie rozpoznawani".