Oni zadbają o twoich klientów

i

Autor: Materiały Prasowe

Oni zadbają o twoich klientów

2018-08-13 0:00

Jak ułatwić sobie kontakt z klientami? Na przykład, korzystając z platformy GetAnna, która w imieniu firmy odpowiada na zapytania klientów. - Gdy założyliśmy biznes, dzwoniliśmy do naszych potencjalnych kontrahentów i umawialiśmy się na spotkania. W pewnym momencie postanowiliśmy jednak zacząć wykorzystywać narzędzia internetowe – mówi Bartosz Czerkies, założyciel firmy GetAnna. - Jesteśmy młodzi i myśleliśmy, że o „onlajnie” wiemy wszystko. Tymczasem nie wiedzieliśmy niczego. Spotkaliśmy się kilka razy z doradcą Google Internetowych Rewolucji i nasza firma bardzo się rozwinęła – dodaje.  

Bartosz (25 l.) studiował ekonomię i rachunkowość na SGH. W ramach wymiany studentów był jakiś czas w Singapurze, potem dostał się na studia biznesowe na prestiżowy Uniwersytet Stanforda w Dolinie Krzemowej, w Stanach Zjednoczonych. Gdy wrócił do Polski, musiał znaleźć sobie mieszkanie. Wysłał 20 formularzy z zapytaniem do firm z branży nieruchomości, ale... odpowiedzi nie było. - Jak to? Mam pecha czy firmy lekceważą tak ważny kanał komunikacji? – pomyślał Bartosz. Jednak z tej przygody zrodził się pomysł na biznes.

Odpowiedź w 5 minut

Bartosz przeprowadził na początku badania konsumenckie, które pokazały, że faktycznie na rynku jest problem. Wysłał ponad 1500 zapytań do agencji nieruchomości. Na prawie połowę z nich nikt nie odpowiedział. Na resztę zapytań odpowiedzi spływały średnio po 23 godzinach.

– Nasze pokolenie jest inne niż pokolenie naszych rodziców. Nie dzwonimy na infolinię czy do biura, my wolimy pisać. I oczekujemy, że odpowiedź przyjdzie błyskawicznie. Kto pamięta do kogo pisał 23 godziny temu? – mówi Jakub Daliga (23 l.), współwłaściciel firmy. – To właśnie uświadamiamy naszym kontrahentom na spotkaniach: nie odpowiadasz od razu na zapytania internetowe, tracisz klientów. Potwierdzają to niezależnie badania – wyjaśnia. Bartek i Kuba założyli razem firmę GetAnna, która od półtora roku rozwija się jak burza. Firma stworzyła platformę internetową, która zajmuje się właśnie odpowiadaniem na pytania klientów firm, takich jak np. biura nieruchomości, z którymi współpracuje. System działa o każdej porze dnia i nocy – wysyła SMSy i e-maile. Dzięki temu klienci otrzymują odpowiedź maksymalnie w ciągu 5 minut. GetAnna robi też wywiad z klientem – czy jest zainteresowany tylko konkretnym mieszkaniem, czy można zaproponować mu kilka ofert do wyboru. Ustala, jaką kwotą dysponuje, jakie lokalizacje go interesują i inne ważne kwestie np. czy blok z wielkiej płyty lub stare budownictwo również wchodzi w grę. Te informacje kontrahent może wykorzystać.

– Pewien właściciel firmy nieruchomościowej powątpiewał w nasze dane. Zgodził się na współpracę z nami, ale nie chciał płacić miesięcznego abonamentu, bo uważał, że jest za wysoki. Zaproponował nam prowizję od każdej transakcji zawartej z pomocą GetAnna. Szybko okazało się, że suma tych prowizji daleko przekracza kwotę abonamentu, jaką mu zaproponowaliśmy! – śmieje się Jakub Daliga.

Online i offline

Początkowo firma zdobywała swoich kontrahentów tradycyjną drogą – zespół (który dziś liczy już 8 osób) pisał e-maile do osób decyzyjnych w firmach zajmujących się nieruchomościami i do deweloperów. Na umówionych spotkaniach prezentowana była oferta.

– Nasza grupa docelowa to bardzo wąskie grono. Trudno do nich dotrzeć tradycyjną reklamą. Postanowiliśmy więc wykorzystać narzędzia internetowe m.in. naszą firmową stronę. Zdecydowaliśmy umówić się na spotkanie z doradcą Google Internetowych Rewolucji – mówi Bartosz Czerkies. Polecił im, aby zacząć korzystać z Google Analytics i wskazał, w jaki sposób używać tego narzędzia do mierzenia ruchu na firmowej stronie.

– Najbardziej zależy nam na tym, by osoby odwiedzające stronę umawiały się z nami na spotkania i prezentację naszej oferty. Dlatego chcieliśmy pozyskać wiedzę o tym, ile osób wchodzi na naszą witrynę, skąd są i ile z tych osób się z nami umawia – wyjaśnia Bartosz. – Okazało się, że duże zainteresowanie naszą usługą jest nie tylko w Warszawie, ale także w Trójmieście i Wrocławiu. Szybko więc skierowaliśmy kampanię reklamową i na te miasta. Zobaczyliśmy, że interesują się nami także firmy ze Stanów Zjednoczonych, głównie z Nowego Jorku, Chicago i San Francisco. Jesteśmy obecnie w trakcie rozmów z potencjalnymi klientami z tych miast. Mało tego, analiza danych pozwoliła nam stwierdzić, że interesują się nami nie tylko firmy z branży nieruchomości, ale także motoryzacyjnej. To był mocny kopniak do przodu dla naszej firmy – opowiada. GetAnna intensywnie działa także na Facebooku – publikuje tam badania, artykuły, ciekawostki ze swojej branży, newsy dotyczące firmy, a także wiele innych materiałów. - Zastanawiamy się jeszcze nad wejściem w LinkedIn i wykorzystaniem Google Ads, ale to jeszcze przed nami – dodaje Jakub Daliga.

Młodzi, ale już docenieni

Z usług GetAnna korzysta obecnie kilkuset pośredników. GetAnna została także doceniona przez prestiżowe programy i akceleratory dla młodych przedsiębiorstw – Campus Residency, Y Combinator Startup School, Startup Hub Warsaw. Wzięli udział w programie akceleracyjnym dla innowacyjnych firm Krakowskiego Parku Technologicznego - KPT ScaleUp. Otrzymali wsparcie dużego dewelopera, doradztwo ekspertów i dofinansowanie w wysokości 180 tys. zł.

Naucz się, jak wykorzystać internet w firmie

W ramach projektu Google Internetowe Rewolucje dla firm możesz odbyć bezpłatną konsultację z doradcą. Jest to spotkanie mające na celu przygotowanie indywidualnego planu działania firmy. Projekt jest prowadzony w całej Polsce we współpracy ze Związkiem Przedsiębiorców i Pracodawców. Aby skorzystać, wypełnij krótki formularz zgłoszeniowy na stronie: www.internetowerewolucje.pl

Dodatkowo możesz szkolić się na bezpłatnej platformie edukacyjnej online: g.co/internetowerewolucje

Google Internetowe Rewolujcje

i

Autor: Materiały Promocyjne

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze