20 pociągów Pendolino kategorii Express InterCity Premium wyprodukowanych przez Alstom, po raz pierwszy wjechało na polskie tory w 2014 roku. Przez niemal 5 lat pociągi te przejechały średnio 1,5 miliona kilometra na pojazd, czyli łącznie 30 milionów kilometrów.
PRZECZYTAJ KONIECZNIE: Wiceminister Zielińska w zarządzie PKP S.A.
- 30 mln przejechanych kilometrów robi wrażenie i jednoznacznie potwierdza, że składy Pendolino są bardzo ważnym i sprawdzonym elementem floty PKP Intercity. Cieszą się coraz większą popularnością wśród podróżnych, którzy cenią je za wysoki komfort i szybkość - stwierdził członek zarządu PKP Intercity Adam Laskowski i dodał, że spółka liczy na kolejne miliony.
Maksymalna prędkość pociągu Pendolino to 250 km/h. Pojazdy łączą m.in. Trójmiasto i Warszawę z aglomeracjami południowymi (Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Gliwicami). Jak informuje PKP Intercity ponad 1,7 mln podróżnych stanowili studenci, 1,1 mln seniorzy i blisko 950 tysięcy rodziny z dziećmi. Pendolino przewiozło też niemal 12,5 tys. osób z niepełnosprawnością lub o ograniczonej mobilności.
Chociaż początkowo w Pendolino nie było dostępu do sieci WiFi, PKP Intercity modernizuje pociągi. W 9 składach Pendolino pasażerowie mogą już korzystać z bezprzewodowego internetu, a w dziesiątym właśnie rozpoczęto instalację sieci.
- Cały proces montażu zakończy się w listopadzie tego roku – zapowiedział Adam Laskowski.