Od początku pandemii najważniejsze były bezpieczeństwo i zdrowie. Wprowadzono szczególne środki ostrożności mające ochronić zarówno pracowników, jak i klientów banku. Pleksy, maseczki, rękawiczki, przyłbice, płyny dezynfekujące zapewniały wszystkim ochronę sanitarną. Pracownicy banku szybko na większą niż dotychczas skalę zaczęli pracę w trybie zdalnym i rotacyjnym. W tej sytuacji niezwykle ważne stały się narzędzia, dostęp do informacji, edukacji oraz zabezpieczenie kwestii pracowniczych. Niezbędna była wiedza wspomagająca zdalny tryb pracy i adaptację do sytuacji oraz informacje o najnowszych zmianach, dostępnych szkoleniach, wskazówkach i rozwiązaniach. Dziś niemal 50 proc. zatrudnionych w banku pracuje zdalnie lub rotacyjnie. Realizują swoje zadania i stale doskonalą umiejętności.
TROSKA O PRACOWNIKÓW, ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA KLIENTÓW
Szkolenia dostępne dla pracowników PKO Banku Polskiego w normalnym trybie najczęściej dotyczą kompetencji zawodowych i mają zwykle postać bezpośrednich spotkań. Obecnie zarówno zakres merytoryczny, jak i forma tych szkoleń zostały zmienione i przeniesione w strefę online. - Menedżerowie otrzymali wsparcie w zakresie zdalnego zarządzania i komunikacji, wiedzy o tym, jak zbudować zaangażowanie, poprowadzić spotkanie i motywować zespół w trybie online. Pracownikom obsługującym klientów bardziej niż kiedykolwiek potrzebne są umiejętności pracy z klientami w trudnych sytuacjach - mówi Joanna Czarnecka, dyrektor Pionu Zarządzania Personelem w PKO Banku Polskim.
Nie ma wątpliwości, że w najbliższej przyszłości praca zdalna stanie się standardem, a nie benefitem pracowniczym. Z przeprowadzonego w banku badania ankietowego dotyczącego pracy zdalnej wynika, że aż 82 proc. osób jest zadowolonych z takiego modelu pracy. Przyznają, że praca na odległość jest tak samo efektywna, jak ta wykonywana w biurze. Badanie potwierdziło również, że pracodawca skutecznie odnalazł się w nowej rzeczywistości. Obecnie bank przechodzi do kolejnego etapu prac nad nowymi narzędziami oraz formami wsparcia pracowników.
PRACA W TRYBIE ZMIAN TRWA!
Dobrze przygotowany zespół jest gotowy na wyzwania, których nie brakuje. Ich realizację wspiera specjalna kampania informacyjna. Pracownicy, a także klienci, mają ciągły dostęp do informacji związanych z epidemią i zaleceniami różnych instytucji, zasadami organizacji pracy w tym czasie, a także informacje o dostępnych formach wsparcia oferowanych przez PKO Bank Polski.
Odpowiadając na apel premiera Mateusza Morawieckiego o współpracę i zaangażowanie, PKO Bank Polski realizuje i wspiera szereg działań, zarówno tych mających na celu ochronę życia i zdrowia ludzi, jak i ograniczających negatywny wpływ pandemii na polską gospodarkę.
Błyskawicznie włączył się do ogólnopolskiej akcji #Zostanwdomu zachęcając klientów do zdalnego bankowania za pomocą aplikacji IKO i iPKO oraz płatności zbliżeniowych. Pracownicy banku, zwłaszcza doradcy firm i analitycy bankowi, odbyli specjalistyczne szkolenia w zakresie Tarczy Antykryzysowej, aby swoimi kompetencjami wspierać klientów. Co więcej, zostali włączeni w obsługę Infolinii Ministerstwa Rozwoju dotyczącej Tarczy Antykryzysowej. Bank uruchomił też pilotaż wideo połączeń z doradcami dla klientów MSP.
Wszystkie te działania pokazują, że nawet w trudnym czasie, można podejmować wyzwania, które zapewnią bezpieczeństwo pracownikom i dostęp do finansów milionom Polaków.
PARTNEREM MATERIAŁU JEST PKO BANK POLSKI