Przez 6 lat wszyscy użytkownicy IKO wykonali blisko 290 milionów transakcji z poziomu aplikacji. Przede wszystkim jest ona wykorzystywana do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych. Średnio klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo płacą w internecie co pół sekundy a w każdej minucie zlecają 140 przelewów.
Zobacz również: Ministerstwo Finansów robi zakupy za miliard zł. Na liście: samochody, sprzęt i broń
- IKO to nie tylko nasz flagowy produkt, to esencja kierunku w jakim zmienia się i rozwija PKO Bank Polski. Dwukrotnie została uznana za najlepszą bankową aplikację mobilną na świecie właśnie dlatego, że klienci cenią sobie jej prostotę, intuicyjność. Doceniają też różnorodność możliwości bankowania, które daje swoim użytkownikom i zwinność, z jaką dostosowuje się do ich potrzeb. Mamy na to już 4 mln dowodów i to nie jest nasze ostatnie słowo – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO Banku Polskiego.
Popularność aplikacji jest widoczna przede wszystkich w ocenach jakie wystawiają jej zadowoleni klienci. Średnia dla IKO wynosi 4,8 gwiazdek zarówno poprzez system Android jak i iOS. Aplikacja jest regularnie ulepszana i wprowadzane są nowe usługi. Szczególną popularnością cieszy się sprzedaż biletów komunikacji miejskiej właśnie z poziomu aplikacji. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób ponad 558 tys. biletów – najczęściej z tej możliwości korzystano w Warszawie i Krakowie.
Czytaj także: Jak poprawić zdolność kredytową? Sprawdź, zanim weźmiesz kredyt czy pożyczkę
To nie wszystkie udogodnienia jakie są planowane. Jeszcze w tym roku uruchomiona zostanie sprzedaż biletów parkingowych, a także możliwość aktywacji aplikacji na zagranicznych numerach telefonów oraz zakupy bez kodu BLIK – w przypadku płatności powtarzalnych.