Awaria w PKO BP: Nie działają aplikacja IKO i serwis iPKO

i

Autor: wikimedia.org // CC BY-SA 3.0 // MOs810 Awaria w PKO BP: Nie działają aplikacja IKO i serwis iPKO

PKO BP z kolejnym rekordem. Bank podał wyniki za III kw. 2019 r.

2019-11-07 12:03

PKO Bank Polski podał wyniki za III kwartał 2019 roku. Instytucja odnotowała wynik o 18 proc. lepszy niż w analogicznym okresie rok temu, a zarazem wyższy niż prognozy analityków, zamykając okres z 1,23 mld zł zysku netto.

W trzecim kwartale bieżącego roku bank wypracował 1,23 mld zł skonsolidowanego zysku. Podczas konferencji przedstawiciele zarządu tłumaczyli, że to zasługa wzrostu skali biznesu. Po trzech kwartałach 2019 roku zysk grupy PKO wynosi 3,3 mld zł, co jest kwotą o 21,1 proc. wyższą niż przed rokiem. To najlepszy wynik w polskim sektorze bankowym.

- PKO Bank Polski kontynuuje strategię transformacji cyfrowej oraz systematycznie wypracowuje coraz lepsze i powtarzalne wyniki. Zysk netto naszej grupy w trzecim kwartale wyniósł 1,23 mld zł, a aktywa wzrosły do blisko 342 mld zł. To zasługa sprawnych działań biznesowych i trafnych decyzji strategicznych, które podejmowaliśmy w ostatnich latach. W najbliższych tygodniach przedstawimy aktualizację strategii „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”, której cele finansowe zrealizowaliśmy na dwa lata przed terminem – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

Grupa kontynuowała również poprawę rentowności mierzonej zwrotem z kapitału. Po trzecim kwartale wyniosła ona 10,9 proc.

Sprzedaż kredytów detalicznych wyniosła 8,7 mld zł, co stanowi wzrost o 13 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. 4,2 mld zł tej kwoty to kredyty mieszkaniowe, a 4,5 mld zł to kredyty konsumpcyjne. Po raz pierwszy druga kategoria przewyższyła pierwszą. Pod koniec września udział "złych kredytów", a więc takich, w których odnotowano problemy ze spłatą, stanowił zaledwie 4,3 proc. Rok temu było to 4,9 proc. Średnia dla całej branży wynosi 5,4 proc.

PKO BP aktywnie rozwija się na rynku usług elektronicznych. Aplikacja IKO jest obecnie najpopularniejszym oprogramowaniem transakcyjnym na polskim rynku. Według szacunków banku, klienci PKO co pół sekundy płacą za jej pośrednictwem w internecie. Widać także zwrot klientów bankowości elektronicznej w stronę usług mobilnych. Do IKO klienci logują się 60 proc. częściej niż do serwisu bankowości internetowej iPKO. Obecnie używanych jest 4 miliony aktywnych aplikacji. Łącznie dokonano za ich pośrednictwem 290 transakcji mobilnych. IKO ponownie wyprzedziło aplikacje największych światowych banków takich jak JP Morgan Chase, Barclays czy Bank of America.

Ważnym elementem działalności grupy, jest także partnerstwo z Google, o którym pisaliśmy tutaj. - Współpraca ma pomóc polskim firmom wdrażać i wykorzystać potencjał, który oferują zaawansowane technologie chmury obliczeniowej w biznesie. Produkty Google Cloud Platform uzupełnią ofertę Operatora Chmury Krajowej, a Google otworzy w Warszawie tzw. region Google Cloud - czyli hub infrastruktury technicznej i oprogramowania dedykowany dla klientów z Polski i regionu Europy Środkowo-Wschodniej - podało PKO.

PKO Bank Polski w listopadzie zaktualizuje Strategię na lata 2016-2020 „Wspieramy rozwój Polski i Polaków”, której cele finansowe zrealizował dwa lata przed czasem. Nowe cele finansowe i plany zostaną przedstawione 18 listopada. 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze