Zakup czeskiego przewoźnika to jednak nie koniec. Wczoraj PKP Cargo przedstawiło plan swoich dalszych działań, które mają się przyczynić do wzmocnienia pozycji firmy w regionie a także do dalszych podbojów na południu Europy – m.in. we Włoszech i Chorwacji. PKP Cargo podkreśla, że zdecydowało się na zakup AWT, bo to właśnie kraje takie jak Czechy, Słowacja, Austria i Węgry są bramą do portów Adriatyku i na Bałkany. W dodatku Czechy leżą na przecięciu głównych szlaków transportowych w Europie. Po zamknięciu transakcji udziały polskiego przewoźnika w czeskim rynku kolejowym wynoszą 10 proc.
Porozumienie z Chorwacją
Dotychczasowy właściciel pakietu akcji zakupionego przez PKP Cargo zachwala naszego przewoźnika, twierdząc, że jego ofertę wybrał spośród dużej ilości innych inwestorów, bo polska firma jest wiarygodnym i strategicznym partnerem gwarantującym długoterminowy rozwój AWT. PKP Cargo nie zamierza jednak zadowolić się jedynie przejęciem czeskiej firmy. Planuje przejęcia innych przewoźników w trójkącie Morze Północne-Bałtyk-Adriatyk, a już ma podpisane porozumienie z narodowym przewoźnikiem w Chorwacji.
ZOBACZ TEŻ: Szybki rozwój Polski. Będziemy na 3. miejscu po Turcji i… Grecji
Wszystkie działania mają na celu wydłużenie tras, na których może operować PKP Cargo, aby docierać z towarami jak najdalej. O jakich ładunkach mowa? Głównie chodzi o węgiel kamienny, kruszywa i materiały budowlane, metale, rudy i złom.
Źródło: pkp-cargo.pl