Jednym z kluczowych czynników, dla których zdecydowano się na wdrożenie systemu zgodnie z normą PN-ISO/IEC 27001:2014 była konieczność zapewnienia najwyższych standardów ochrony danych powierzonych przez klientów, a także gotowość do podjęcia działań w sytuacjach potencjalnie kryzysowych.
Zobacz koniecznie: Chaos na kolei. Stołek traci prezes PKP Informatyka oraz Kolei Śląskich
- Tak ważny dla rozwoju południowo-wschodniej Polski podmiot gospodarczy, jakim jest niewątpliwie PKP LHS musi dawać rękojmię świadczenia usług na najwyższym poziomie. Zarządzanie informacją jest kluczowe dla powodzenia biznesu. – podkreśla Łukasz Górnicki, prezes zarządu PKP LHS.
Najważniejszym czynnikiem dla osiągnięcia sukcesu we wdrożeniu Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji było zaangażowanie w ten proces pracowników Spółki. Dzięki temu zbudowano świadomość, że zarządzanie bezpieczeństwem nie jest czynnością jednorazową. To długofalowy proces, który podnosi bezpieczeństwo firmy.
- Wdrożenie systemu sprawia, że Spółka posługuje się nowoczesnymi procedurami. Jest solidnym, bezpiecznym, a przede wszystkim godnym zaufania partnerem. – dodaje Mirosław Smulczyński, Członek Zarządu PKP LHS.
System Zarządzania Bezpieczeństwem Informacji został już wprowadzony w sześciu spółkach Grupy PKP, tj. PKP S.A, PKP Intercity, PKP LHS, TK Telekom, PKP Energetyka oraz PKP SKM w Trójmieście.