Paczki /Źródło: Poczta Polska

i

Autor: NB Paczki /Źródło: Poczta Polska

Poczta Polska chce promować czytelnictwo w Polsce

2018-03-07 13:49

Placówki pocztowe mają zmieniać się w miejsca kultury, gdzie nie tylko wyślemy list, ale będziemy mogli także kupić popularne książki. Jak podają badania, czytelnictwo w Polsce jest na bardzo niskim poziomie. Wielu Polaków w ogóle nie sięga po książki. Według danych zebranych przez Bibliotekę Analiz, w 2017 roku rynek wydawniczy zmniejszył się aż o 2,1 proc. Poczta Polska chce dołączyć do grona wiodących w kraju dystybutorów wydawnictw książkowych.

Zgodnie z tradycją misyjną Poczty Polskiej najbliższy czas ma być poświęcony aktualnym tematon oraz polskiej historii. Marzec będzie miesiącem promocji książki Lecha Kowalskiego "Korpus Bezpieczeństwa Wewnętrznego a Żołnierze Wyklęci" wydawnictwa Zysk i Sp-ka. Jest już ona dostępna w placówkach Poczty Polskiej. W kwietniu natomiast klienci będą mogli nabyć, uchonorowaną w konkursie im. Janusza Kurtyki, pracę Tadeusza Wolszy "To co widziałem przekracza swą grozą najśmielsze fantazje. Wojenne i powojenne losy Polaków wizytujących Katyń w 1943 roku". Obie te pozycje będą atrakcyjnie wyeksponowane i dostępne w całej Polsce.

Zobacz też: Nowy podatek od benzyny. Za litr zapłacimy ponad 10 groszy więcej

W promocji i dystrybucji wydawnictw czytelniczych Poczta Polska współpracuje z firmą Garmond Press. Prezez firmy, Jerzy Szmid poinformował o nagrodzie specjalnej, którą ustanowił Zarząd Poczty Polskiej przy współpracy z Garmond Press i wydawnictwem Zysk i Sp-ka. Jest nią specjalna promocja sprzedaży wymienionych wcześniej tytułów książkowych.

Jak przyznaje Grzegorz Kurdziel, członek zarządu Poczty Polskiej: "Nasi klienci przyzwyczajają się, że działalnosc Poczty Polskiej nie ogranicza się wyłącznie do obsługi przesyłek. Sprzedaż wydawnictw książkowych ma duże znaczenie, szczególnie na wsiach i w mniejszych miejscowościach, gdzie dostęp do różnorodnej literatury jest ograniczony. Dzięki sprzedaży książek w placówkach spełniamy naszą misję, polegającą na docieraniu z kulturą do każdego zakątka kraju"

Sprawdź też: Wielkanoc 2018 z PKP Intercity. Tanie bilety już w sprzedaży

Sprzedaż ksiażek i publikacji stało się dla Poczty Polskiej stałym elementem strategii biznesowej. W 2017 roku sprzedaż książek stanowiła 30% przychodów z działalności handlowej. Według badań wartości marek na polskim rynku, Poczta Polska awansowała na 7 miejscu w kraju. Ofertę handlową uzupełniają artykuły papiernicze, gry planszowe, zabawki oraz upominki i produkty sezonowe.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze