Poczta polska

i

Autor: "Super Express"

Poczta Polska uruchamia 200 nowych automatów paczkowych

2019-07-18 13:43

Poczta Polska, przy współpracy ze SwipBox, oddała do użytku pierwsze automaty paczkowe w Warszawie. Do końca października tego roku w całej Polsce będzie działało 200 tego typu maszyn. Połowa z nich stanie między innymi w sklepach Bierdronki.

Samoobsługowe urządzenia dołączą do dynamicznie rozwijającej się sieci Odbiór w Punkcie, dzięki której klienci Poczty Polskiej sami decydują gdzie i kiedy odbiorą swoją przesyłkę. Do końca sierpnia zostanie uruchomionych co najmniej 100 takich automatów w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Rzeszowie, Poznaniu, Wrocławiu, Szczecinie, Trójmieście i na Śląsku. Pozostałe 100 maszyn będzie oddanych do użytku do końca października, czyli jeszcze przed świątecznym szczytem paczkowym. 

ZOBACZ TAKŻE: Prezydent podpisał nowelizację ustawy o wsparciu kredytobiorców

Zdecydowaliśmy się uruchomić w tym roku 200 automatów paczkowych. To wspólny projekt z Biedronką i Swipbox Polska. Pierwsze automaty już działają, będą działały w dwóch modelach - pierwszy w sklepach Biedronka, a drugi - umiejscowione w placówkach w strefach 24h, co umożliwia do nich dostęp całą dobę - powiedział podczas konferencji prasowej wiceprezes Poczty Polskiej ds. sprzedaży Grzegorz Kurdziel.

Większy komfort e-zakupów

Badania pokazują, że wraz z rozwojem e-commerce zmieniają się preferencje i przyzwyczajenia Polaków w zakresie sposobu dostawy przesyłek na korzyść coraz częściej wybieranych punktów odbioru. Z danych Poczty wynika, że blisko 25 procent paczek w 2018 roku było odebranych przez klientów w sieci punktów odbioru. Dzięki automatom paczkowym, klienci Poczty Polskiej zyskają dodatkowe miejsce, z którego będą mogli odebrać swoje przesyłki.

Nowe automaty paczkowe są uzupełnieniem naszej sieci punktów odbioru. Obecnie udostępniamy ponad 11,6 tys. punktów w całej Polsce, sieć będzie rozwijana z partnerami ogólnopolskimi w zakresie uruchamiania urządzeń do odbioru paczek. Chcemy usprawnić odbiór przesyłek, bo z roku na rok zainteresowanie zakupami w e-sklepach rośnie. W ubiegłym roku Polacy zamówili ponad 475 mln paczek. Oceniamy, że w 2023 roku wielkość rynku przesyłek z e-zakupami osiągnie wolumen 900 mln – mówi Przemysław Sypniewski, prezes Poczty Polskiej.

Pierwszy automat paczkowy został uruchomiony w nowo otwartej filii Poczty Polskiej znajdującej się na osiedlu Port Praski przy ul. Sierakowskiego 5 w Warszawie. Dzisiaj skorzystał już nawet z niego pierwszy klient. Kolejnych pięć maszyn w sieci Poczty Polskiej działa w warszawskich sklepach Biedronka. 

automaty paczkowe

i

Autor: materiały prasowe

Rynek gotowy na innowacyjne technologie

Uruchomienie nowej sieci automatów paczkowych przy współpracy z Pocztą Polską to bardzo duży krok w rozwoju całego sektora e-commerce w naszym kraju. Z naszej usługi mogą korzystać wszyscy, którzy cenią sobie wygodne i zautomatyzowane rozwiązania, pozwalające zaoszczędzić czas oraz realnie przekładające się na komfort użytkowników
- mówi Michał Czechowski, prezes zarządu SwipBox Polska, producenta i operatora automatów paczkowych.

I dodaje: Nowa sieć znacznie ułatwi konsumentom odbiór paczek zamawianych online, tym bardziej że automaty zostaną zainstalowane w najbardziej przystępnych lokalizacjach. Współpraca z tak poważnymi partnerami jak Poczta Polska czy Allegro tylko utwierdza nas w przekonaniu, że rynek jest gotowy na innowacyjne technologie. 

Kurier, odbiór osobisty i automat

W instalowanych automatach paczkowych klienci będą mogli odebrać np. swoje zakupy internetowe, w tym produkty kupowane dzięki usłudze Allegro Smart, w której Poczta Polska współpracuje z Allegro, liderem sprzedaży on-line w Polsce.

Możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. Dane te potwierdza raport Gemius 2018 "Ecommerce w Polsce", z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15–49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez Internet.

Współpraca ze SwipBox 

SwipBox to duński producent i operator automatów do odbioru przesyłek z własnym zapleczem programistycznym. Firma dostarcza od 2012 r. rozwiązania sprzętowe i software’owe dla logistyki, branży retail oraz detalistów i konsumentów. Oddziały SwipBox zlokalizowane są w Danii, Polsce, Australii i obsługują sieć urządzeń do odbioru przesyłek w ponad 60 krajach. 

W Polsce, odpowiada za wdrożenie automatów kurierskich, współpracujących na zasadach tzw. agnostycznej sieci – dostępnej dla każdego operatora logistycznego. Każdy element oferty SwipBox jest indywidualnie projektowany w celu minimalizowania kosztów operacyjnych partnerów przedsiębiorstwa. Celem nadrzędnym działalności SwipBox jest tworzenie rozwiązań realnie redukujących wpływ pierwszej i ostatniej mili kurierskiej na środowisko. Miejscem produkcji automatów SwipBox jest Dania.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze