Poczta Polska

i

Autor: Tomasz Radzik

Poczta Polska wraca na wieś i wkracza do centrów handlowych

2018-01-31 17:11

Poczta Polska chce zawalczyć o dodatkowe udziały w rynku kurierskim. Aby zwiększyć dotarcie do nadawców i odbiorców paczek, przyśpiesza otwieranie nowych placówek w centrach handlowych, pasażach i na wsiach, gdzie daleko konkurencji – podał „Dziennik Gazeta Prawna".

Tylko w 2018 r. Poczta Polska planuje otworzyć 60 nowych placówek w dwóch pierwszych lokalizacjach. To aż trzy razy więcej niż uruchomiła w ubiegłym roku. Po realizacji inwestycji bliżej na pocztę będą mieli m.in. mieszkańcy Nowego Sączu, Pszczyny, Gdańska, Liblina i kilkunastu wsi.

Sprawdź także: Prezes Poczty Polskiej o zmianach, które odczują klienci [WIDEO]

Jak czytamy w dzienniku, rynek kurierski na wsi jest jeszcze niezagospodarowany, ponieważ jest trudny i kosztowny w obsłudze. Firmy kurierskie niechętnie się na nim rozwijają, dzięki czemu Poczta nie ma tam konkurencji.
– Ta jako operator wyznaczony ma ustawowy obowiązek odbierać listy każdego dnia. Transport do mniejszych miejscowości i wsi musi więc zapewnić. Przy tej okazji może więc odbierać też paczki. To ewidentna przewaga nad firmami kurierskimi, które w odległe regiony jadą tylko wtedy, gdy uzbiera im się dłuższa lista klientów – komentuje cytowany przez „DGP" Krzysztof Piskorski, ekspert Instytutu Pocztowego.

Czytaj też: Pierwsze prywatne skrytki Poczty Polskiej już działają. Paczkę nadasz w kapciach

Poczta Polska podkreśla, że działa zgodnie z zasadami gospodarki rynkowej. Oznacza to, że stara się lokować swoje punkty w miejscach atrakcyjnych biznesowo. Według informacji dziennika, największe zyski przynoszą spółce placówki w galeriach – generują one przynajmniej o kilkanaście procent większe obroty niż pozostałe.
Tylko w ubiegłym roku Poczta Polska dostarczyła 120 mln paczek, czyli 20 proc. więcej niż w 2016 r. Zmniejszyła w ten sposób dystans do największego gracza na rynku – firmy DPD, której wynik był o 6 mln paczek lepszy.

Zobacz również: Poczta Polska cieszy się większym zaufaniem niż firmy prywatne

 

Źródło: „Dziennik Gazeta Prawna"

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze