Kantar zapytał Polaków, do jakich celów najchętniej używaliby narzędzi do weryfikacji tożsamości w sposób cyfrowy? Okazuje się, że przede wszystkim do logowania do różnych serwisów (38 proc.), autoryzowania dyspozycji i oświadczeń (35 proc.), potwierdzania swojej tożsamości w serwisach internetowych (32 proc.), rejestracji w celu dostępu do usług (28 proc.) oraz odzyskiwania dostępów do serwisów (22 proc.).
Gdzie chcemy korzystać z tożsamości cyfrowej? Co trzeci aktywny użytkownik bankowości internetowej w Polsce chce zdalnie potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z administracją (32 proc.), z dostawcami usług użyteczności publicznej, takich jak woda, prąd, gaz czy firmami wywożącymi śmieci (29 proc.). Ankietowani widzą zastosowanie zdalnej weryfikacji tożsamości także w kontaktach z firmami telekomunikacyjnymi (22 proc.) oraz w obszarze usług medycznych świadczonych online (18 proc.). Na dalszych pozycjach wymieniane są zakupy i usługi w branżach regulowanych, wymagających potwierdzenia pełnoletności, jak gry losowe (16 proc.).
- Użytkownicy usług sami wskazują coraz więcej obszarów możliwego wykorzystania tożsamości cyfrowej. W większości z nich już funkcjonują nowoczesne rozwiązania oparte na elektronicznej identyfikacji, dostarczane przez KIR. Rok temu udostępniliśmy mojeID, usługę która umożliwia potwierdzanie tożsamości w procesach rejestrowania się, dostępu i logowania do serwisów dostawców usług, zarówno komercyjnych jak i z sektora publicznego. Weryfikacja tożsamości w usłudze mojeID, bazuje na danych, które zostały wcześniej uwierzytelnione i sprawdzone przez bank, którego jesteśmy klientem– mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.