Kobieta przy komputerze

i

Autor: janeb13 / Pixabay

Polacy coraz częściej korzystają z narzędzi do zdalnej weryfikacji tożsamości

2020-07-21 16:38

Już co trzeci Polak, który korzysta z bankowości internetowej, chciałby mieć możliwość dostępu do usług online z wykorzystaniem mechanizmów cyfrowego potwierdzania tożsamości. Dotyczy to sektorów takich jak energetyka, ubezpieczenia, branża medyczna oraz usług świadczonych przez administrację publiczną. Takie są wyniki najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Kantar na zlecenie Krajowej Izby Rozliczeniowej i Związku Banków Polskich.

Kantar zapytał Polaków, do jakich celów najchętniej używaliby narzędzi do weryfikacji tożsamości w sposób cyfrowy? Okazuje się, że przede wszystkim do logowania do różnych serwisów (38 proc.), autoryzowania dyspozycji i oświadczeń (35 proc.), potwierdzania swojej tożsamości w serwisach internetowych (32 proc.), rejestracji w celu dostępu do usług (28 proc.) oraz odzyskiwania dostępów do serwisów (22 proc.).

Gdzie chcemy korzystać z tożsamości cyfrowej? Co trzeci aktywny użytkownik bankowości internetowej w Polsce chce zdalnie potwierdzać swoją tożsamość w kontaktach z administracją (32 proc.), z dostawcami usług użyteczności publicznej, takich jak woda, prąd, gaz czy firmami wywożącymi śmieci (29 proc.). Ankietowani widzą zastosowanie zdalnej weryfikacji tożsamości także w kontaktach z firmami telekomunikacyjnymi (22 proc.) oraz w obszarze usług medycznych świadczonych online (18 proc.). Na dalszych pozycjach wymieniane są zakupy i usługi w branżach regulowanych, wymagających potwierdzenia pełnoletności, jak gry losowe (16 proc.).
- Użytkownicy usług sami wskazują coraz więcej obszarów możliwego wykorzystania tożsamości cyfrowej. W większości z nich już funkcjonują nowoczesne rozwiązania oparte na elektronicznej identyfikacji, dostarczane przez KIR. Rok temu udostępniliśmy mojeID, usługę która umożliwia potwierdzanie tożsamości w procesach rejestrowania się, dostępu i logowania do serwisów dostawców usług, zarówno komercyjnych jak i z sektora publicznego. Weryfikacja tożsamości w usłudze mojeID, bazuje na danych, które zostały wcześniej uwierzytelnione i sprawdzone przez bank, którego jesteśmy klientem– mówi Piotr Alicki, prezes Zarządu KIR.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze