Grillowany oscypek

i

Autor: Shutterstock

Polacy szaleją na punkcie lokalnych specjałów

2020-11-28 7:13

Od kilku lat w Polsce obserwujemy wzmożone zainteresowanie lokalną tradycją kulinarną. Zaczęliśmy wracać do smaków znanych z dzieciństwa. Doceniamy naturalne, tradycyjne produkty związane z kulturą danego regionu. Produkty lokalnych producentów znajdziemy teraz w sklepach sieci handlowych, na przykład w Biedronce.

W krajach Europy Zachodniej już dawno do łask wróciły lokalne przysmaki. Polska słynie z wielu produktów regionalnych, które wyróżniają się na tle masowo wytwarzanych artykułów spożywczych wyjątkowym smakiem, zapachem, wysoką jakością oraz zastosowaniem tradycyjnych metod produkcji.

Odpowiedzialność za mniejszych

Rosnąca popularność polskich lokalnych specjałów to zasługa zarówno producentów, którzy traktują kultywowanie tradycji jako misję, ale również angażujących się w ten trend sieci handlowych. Biedronka od początku działalności, czyli od 25 lat konsekwentnie wspiera rodzimych przedsiębiorców i pomaga promować regionalne produkty w swoich sklepach na terenie całej Polski. Dzięki temu w ostatnich latach powstało aż 10 tys. nowych miejsc pracy w sektorze spożywczym, 200 nowych linii produkcyjnych i wiele nowych zakładów.

Zbigniew Waz, prezes Starej Mleczarni S.A., która zajmuje się produkcją naturalnych serów kaszubskich w 100-letniej mleczarni podkreśla, że pasja i odpowiedzialność za promowanie lokalnej tradycji to najważniejsze wartości, którymi kieruje się w biznesie.

– Już od 4 lat razem rozwijamy linię produktów mleczarstwa rzemieślniczego i wspieramy lokalną społeczność. Przez ten czas czterokrotnie zwiększyliśmy zatrudnienie. Dziś w tydzień dostarczamy taką liczbę produktów, jaką kiedyś oferowaliśmy w kilka miesięcy – dodaje.

Stara Mleczarnia to przykład dynamicznego rozwoju i spektakularnego sukcesu. Firma dzięki współpracy z Biedronką ma aż trzy razy więcej linii produkcyjnych niż na początku działalności.

– Jesteśmy dumni, że dzięki temu Polacy mogą poznawać i doceniać niepowtarzalny smak wyśmienitych kaszubskich serów – dodaje z uśmiechem Zbigniew Waz.

Współpraca dla rozwoju gospodarki lokalnej

Wzrost popularności regionalnych specjałów mocno wpływa na szybki rozwój lokalnej gospodarki i tworzenie kolejnych miejsc pracy.

Zbigniew Szubryt, prezes zakładów mięsnych Szubryt sp. z o. o., specjalizującej się w produkcji tradycyjnych wędlin przyznaje, że dobry jakościowo produkt nie wystarczy.

– Aby klient o nas wiedział, trzeba zadbać o skuteczną promocję, a tę wypracowaliśmy wspólnie z partnerami handlowymi. Rozpoczęliśmy od lokalnej współpracy z Biedronką i szybko zdobyliśmy uznanie w całej Polsce. Nasze tradycyjne wyroby szybko zyskały popularność w kraju – dodaje.

Dynamiczny rozwój firmy umożliwił stworzenie aż 100 nowych miejsc pracy oraz inwestycję w 4 nowe linie pakujące.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze