Skąpi przewoźnicy nie znają umiaru! Inspektorzy ITD wycofali kolejne przeładowane pojazdy

i

Autor: GITD Skąpi przewoźnicy nie znają umiaru! Inspektorzy ITD wycofali kolejne przeładowane pojazdy

Transport

Polska branża transportowa na kolanach! Dlaczego jest tak źle?

2024-10-25 14:57

Jak informuje wprost.pl, "brak zleceń i wysokie koszty funkcjonowania sprawiają, że coraz więcej przedsiębiorstw zawiesza działalność lub jest zmuszonych do restrukturyzacji. Co gorsza, pomimo licznych apelów przewoźników, od grudnia 2023 roku rząd nie podjął żadnych konkretnych działań, aby wesprzeć branżę".

Ministerstwa ignorują apele przewoźników. "Przed nami ogromna skala bankructw i upadłości"

Cytowany przez portal wprost.pl, Dariusz Matulewicz, prezes Zachodniopomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych, otwarcie mówi o rozczarowaniu podejściem rządzących, którzy nie zamierzają podejmować działań nawet w kwestiach tak podstawowych jak składki ZUS czy opłaty za tachografy. 

Laura Hołowacz, prezes Grupy CSL stwierdza we wprost.pl, że przez wiele lat polscy przewoźnicy byli jedną z potęg na europejskim rynku. Hołowacz podkreśla, że "sytuację dodatkowo pogarsza opóźnienie w wypłacie środków z Unii Europejskiej oraz unijny Pakiet Mobilności, który nakłada na polskich przewoźników szereg regulacji utrudniających działalność".

Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej, sektor TSL twierdzi z kolei, że sytuacja "wymaga natychmiastowej interwencji ze strony rządzących. Dotychczasowe apele skierowane do Ministerstwa Infrastruktury oraz Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej nie przyniosły jednak pożądanych efektów. Północna Izba Gospodarcza nie zamierza jednak rezygnować i nadal będzie prowadzić rozmowy z politykami na temat sytuacji przewoźników drogowych" - pisze wprost.pl.

"Nasza gospodarka nie może sobie pozwolić na osłabienie sektora transportu drogowego, zwłaszcza w regionie zachodniopomorskim, który ma duży potencjał w rozwoju logistyki – zaznacza Mojsiuk. – To, co dzieje się na globalnym rynku transportowym, mocno odbija się również na naszym regionie" - cytuje portal.

Prezes Hołowacz uważa, że "transport drogowy to podstawa branży TSL. Nie mamy rozwiniętej infrastruktury kolejowej, a transport morski posiada liczne ograniczenia. W związku z tym, konieczne jest wspieranie przewoźników drogowych, którzy są kręgosłupem sektora logistycznego". 

Polska branża transportowa ma 33-proc. udział w unijnym rynku przewozów drogowych, zatrudnia blisko milion pracowników i odprowadza do budżetu państwa 16 mld zł podatków i opłat. 13 proc. przewoźników znajduje się na skraju wypłacalności i nie reguluje na bieżąco swoich zobowiązań. Branża transportowa jest w Polsce jedną z najważniejszych gałęzi gospodarki. Generuje ok. 6 proc. PKB.

Polska dysponuje też największą w UE flotą samochodów ciężarowych (ok. 1,2 mln) - średnio co piąta ciężarówka poruszająca się po unijnych drogach jest zarejestrowana na naszym rynku. Wszystko to się składa na wiodącą pozycję polskich przewoźników, którzy odpowiadają za prawie 1/5 wszystkich przewozów w państwach członkowskich Wspólnoty (dane PSPA). 

Pieniądze to nie wszystko Witold Orłowski

QUIZ PRL. Przedszkole w PRL-u. Kto nie był wtedy przedszkolakiem, ten nie ma szans na komplet punktów

Pytanie 1 z 15
Najstarsza grupa w przedszkolu to:
QUIZ Przedszkole w PRL-u. Kto nie był wtedy przedszkolakiem, ten nie ma szans na komplet punktów

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze