- Szacujemy, że w ubiegłym roku co dziesiąty z odwiedzających nasze stoisko zdecydował się na współpracę z nami - twierdzi Dorota Trajder, prezes zarządu Intermarche.
Artur Gaweł, kierownik operacyjny Telepizza Poland, którego firma po raz kolejny pojawiała się na targach, uważa, że to doskonałe miejsce, w którym można spotkać swoich przyszłych partnerów biznesowych. - W tym roku przeprowadziliśmy rozmowy z mieszkańcami Poznania, Szczecina, Śląska i Mazur, którzy chcieliby rozpocząć współpracę w swoich miastach - dodaje Artur Gaweł.
Biznes dla każdego
Duża liczba ofert franczyzowych dostępna podczas tegorocznych targów sprawiła, że odwiedzający często zmieniali branżę, w której pierwotnie szukali biznesu dla siebie. - Do Pałacu Kultury przyszedłem, żeby sprawdzić ofertę firm odzieżowych. Teraz już wiem, że moim faworytem jest mydlarnia Amellie i urządzenie vendingowe Tanie Papierosy. Inwestycja w obie działalności nie przyprawia o zawrót głowy. A oferta jest bardzo oryginalna - uzasadnia Artur Tokarski z Warszawy.
Na targach w Pałacu Kultury nie mogło zabraknać nowatorskich konceptów. Jak na przykład oferta holenderskiej firmy Paint-Glow. - Zajmujemy się oprawą eventów - imprez klubowych oraz pod chmurką. Naszym flagowym produktem są kolorowe kulki, które barwią uczestników imprez - wyjaśnia Bastiaan Hilbrands, przedstawiciel firmy.
Świetne wyniki franczyzy
Jak wynika z raportu przygotowanego przez PROFIT system, na koniec 2012 r. na zasadach franczyzy funkcjonowało łącznie 51,2 tys. placówek, to o 3,2 tys. więcej niż rok wcześniej. Specjaliści PROFIT system prognozują, że do końca tego roku powstanie kolejne 3 tys. placówek franczyzowych, a ich łączna liczba przekroczy 54 tys. Obecnie na rynku jest ok. 900 sieci franczyzowych. W tym roku może przybyć ok. 50-60 nowych konceptów.