W ubiegłym roku spożycie artykułów mleczarskich wzrosło o 4,5 proc., osiągając poziom 219 l mleka na osobę – wynika z badań GUS i Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej. Okazuje się, że Polacy coraz chętniej kupują więcej jogurtów i serów dojrzewających oraz topionych, deserów mlecznych czy serków twarogowych.
Zobacz: Ceny truskawek 2017. Kiedy będą najtańsze truskawki
Nowe trendy konsumenckie przekładają się na zyski firm mleczarskich. Dochody takich przedsiębiorstw wzrosły w ubiegłym roku o ponad 5 proc. Przychody Mlekovity przekroczyły 4 mld zł, a Mlekpolu 3,20 mld zł. Jednak sprzedajemy mleko nie tylko u siebie. Nasze firmy są ważnymi graczami na rynkach międzynarodowych. Na przykład mleko z Mlekpolu jedzie do Azji i Afryki Północnej. Po 3 mln litrów miesięcznie płyną m.in. do Pakistanu, Indii i Chin.
Źródło: "Rzeczpospolita”