Polska marka dla dzieci z milionową stratą! Otrzymała cios od odzieżowego giganta

i

Autor: Shutterstock

Handel

Polska marka dla dzieci z milionową stratą! Otrzymała cios od odzieżowego giganta

Grupa CDRL, właściciel popularnej marki Coccodrillo, osiągnęła stratę na sprzedaży na poziomie 3.3 mln zł. Choć przychody spadły, to dzięki skutecznej optymalizacji kosztów CDRL udało się zwiększyć marżę brutto i ograniczyć stratę netto. Niestety grupa otrzymała kolejny cios, tym razem od odzieżowego giganta, który może ją słono kosztować

Grupa CDRL, polska firma i jeden z liderów międzynarodowego rynku odzieży dla dzieci, znalazła się w trudnej sytuacji finansowej, jednak podejmuje zdecydowane działania, aby poprawić swoje wyniki finansowe i pozycję na rynku. Trwający spór sądowy z Lacoste dotyczący praw do znaków towarowych może mieć istotny wpływ na działalność CDRL. W przypadku utraty tych praw, CDRL może ponieść znaczne straty finansowe i ucierpieć na swojej reputacji.

CDRL to międzynarodowa sieć sklepów oferująca szeroki wybór produktów dla dzieci. Własne marki takie jak Coccodrillo, Broel czy Lemon Explore gwarantują unikalny styl i wysoką jakość. Projektowane w Polsce przez doświadczonych designerów, ubrania i akcesoria CDRL łączą modę z wygodą. Dzięki produkcji w Azji Środkowo-Wschodniej, CDRL zapewnia atrakcyjne ceny przy zachowaniu wysokich standardów jakości.

Spór o znak towarowy

CDRL jest stroną dwóch postępowań przed Urzędem Patentowym RP wszczętych przez firmę Lacoste. Lacoste domaga się unieważnienia rejestracji znaku słownego "Coccodrillo" oraz graficznego znaku przedstawiającego krokodyla, używanych przez CDRL. Spółka CDRL podnosi zarzut, że żądania Lacoste są bezpodstawne, ponieważ znaki towarowe obu firm służą do oznaczania różnych produktów i nie są ze sobą mylone przez konsumentów. Ponadto, CDRL dysponuje innymi, oryginalnymi znakami towarowymi, które mogą być wykorzystane jako zabezpieczenie w przypadku negatywnego rozstrzygnięcia sporu.

Wpływ utraty kontroli nad spółką białoruską

Znaczący wpływ na wyniki finansowe Grupy miała utrata kontroli nad spółką białoruską LLC DPM pod koniec 2023 roku. Eliminacja danych tej spółki z porównania wykazała, że spadek obrotów był znacznie mniejszy niż początkowo zakładano. Świadczy to o tym, że CDRL skutecznie radzi sobie z wyzwaniami związanymi z tą sytuacją.

Optymalizacja sieci sprzedaży

Zarząd spółki planuje dalszą optymalizację sieci sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i na rynkach zagranicznych. Priorytetem jest rozwój sprzedaży poprzez e-sklepy, które coraz bardziej zyskują na znaczeniu.

Poprawa rentowności

CDRL stawia na dalszą poprawę rentowności poprzez optymalizację kosztów i zwiększenie skali działalności. Celem jest osiągnięcie zrównoważonego wzrostu przy jednoczesnym zwiększeniu efektywności działania.

Perspektywy rozwoju

Mimo trudności, CDRL ma ambitne plany rozwoju. Spółka zamierza dalej umacniać swoją pozycję na rynku odzieży dziecięcej, inwestując w nowe produkty, technologie oraz rozbudowę sieci sprzedaży.

QUIZ PRL. Przedszkole w PRL-u. Kto nie był wtedy przedszkolakiem, ten nie ma szans na komplet punktów
Pytanie 1 z 15
Najstarsza grupa w przedszkolu to:
QUIZ Przedszkole w PRL-u. Kto nie był wtedy przedszkolakiem, ten nie ma szans na komplet punktów

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze