Polski rynek odzieżowy będzie warty ponad 43 mld zł

2017-12-13 16:00

Polski rynek odzieżowy doskonale się rozwija. Szacuje się, że za pięć lat jego wartość przekroczy 43 mld zł. Obecnie modą i wizerunkiem interesuje się już 68 proc. Polaków. A będzie jeszcze lepiej.

Polski rynek odzieżowy rozwija się w błyskawicznym tempie. Według prognoz PMR, rynek odzieży i obuwia w Polsce w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł. To bardzo dobre prognozy wynikające m.in. z obecnej sytuacji panującej na tym rynku. Firmy odzieżowe w Polsce rosną jak grzyby po deszczu – już jest ich ponad 2 tys. Rynek rośnie o co najmniej 5-6 proc. rocznie. Okazuje się, że Polska w gospodarczych rankingach europejskich znajduje się już na 8. pozycji.

Zobacz: Ekologiczna moda regionalna [GALERIA]

Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie modą (szacuje się, że już 68 proc. Polaków interesuje się modą) i wydają na ubrania coraz więcej pieniędzy (już miesięczna pula na ten cel to tysiąc złotych).

Przeczytaj: Moda w biznesie - kiedy lepiej nie ubierać się lepiej niż szef

Zainteresowanie naszymi firmami rośnie nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Wiele firm otwiera swoje sklepy m.in.w  Londynie czy Berlinie.

Warto podkreślić, że firmy odzieżowe doskonale radzą sobie na giełdzie. Na warszawskiej giełdzie notowanych jest kilka polskich firm odzieżowych i obuwniczych. Roczne przychody największych z nich osiągają poziom miliardach złotych. Firmy odzieżowe są na tyle ważne, że wyznaczono specjalny subindeks sektorowy WIG-odzież. Jego wartość od początku roku wzrosła o ponad 30 proc., nieco mocniej niż WIG20, który zwiększył wartość o niespełna 28 proc.

 

Źródło: interia.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze