Polski rynek odzieżowy rozwija się w błyskawicznym tempie. Według prognoz PMR, rynek odzieży i obuwia w Polsce w 2022 roku osiągnie wartość 43,2 mld zł. To bardzo dobre prognozy wynikające m.in. z obecnej sytuacji panującej na tym rynku. Firmy odzieżowe w Polsce rosną jak grzyby po deszczu – już jest ich ponad 2 tys. Rynek rośnie o co najmniej 5-6 proc. rocznie. Okazuje się, że Polska w gospodarczych rankingach europejskich znajduje się już na 8. pozycji.
Zobacz: Ekologiczna moda regionalna [GALERIA]
Polacy wykazują coraz większe zainteresowanie modą (szacuje się, że już 68 proc. Polaków interesuje się modą) i wydają na ubrania coraz więcej pieniędzy (już miesięczna pula na ten cel to tysiąc złotych).
Przeczytaj: Moda w biznesie - kiedy lepiej nie ubierać się lepiej niż szef
Zainteresowanie naszymi firmami rośnie nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Wiele firm otwiera swoje sklepy m.in.w Londynie czy Berlinie.
Warto podkreślić, że firmy odzieżowe doskonale radzą sobie na giełdzie. Na warszawskiej giełdzie notowanych jest kilka polskich firm odzieżowych i obuwniczych. Roczne przychody największych z nich osiągają poziom miliardach złotych. Firmy odzieżowe są na tyle ważne, że wyznaczono specjalny subindeks sektorowy WIG-odzież. Jego wartość od początku roku wzrosła o ponad 30 proc., nieco mocniej niż WIG20, który zwiększył wartość o niespełna 28 proc.
Źródło: interia.pl