Kobieta, telefon, sms

i

Autor: East News

Popularność SMS-ów nie słabnie. Piszemy je nawet w toalecie

2016-08-02 19:23

W podróży, łóżku, kolejce, a nawet… w toalecie – w tych miejscach Polacy najczęściej piszą SMS-y. Okazuje się, że w erze smartfonów i licznych aplikacji służących do komunikowania się, popularność „Short Message Service” nie słabnie.

Eksperci Platformy SerwerSMS.pl przeprowadzili coroczne, ogólnopolskie badanie dotyczące trendów w komunikacji mobilnej, ze szczególnym uwzględnieniem SMS-ów. Raport „Komunikacja SMS w Polsce 2015” zdecydowanie wskazuje na wzrost liczby urządzeń mobilnych będących w posiadaniu Polaków – aż 87 proc. badanych deklaruje posiadanie smartfona, z czego większość korzysta wyłącznie z tego rodzaju urządzenia. Tymczasem z telefonu komórkowego, bez możliwości połączenia z internetem, korzysta wyłącznie lub sporadycznie 25,8 proc. osób.

- Dynamiczny rozwój komunikacji mobilnej nie byłby możliwy bez zamiany zwykłych telefonów komórkowych na smartfony, których tylko w 2015 roku sprzedano w Polsce w ilości 7,5 mln egzemplarzy, co stanowiło 73 proc. wszystkich sprzedanych urządzeń - komentuje Artur Sadowski, CEO SerwerSMS.pl. Mimo to poziom zainteresowania komunikacją za pośrednictwem „starych, dobrych” SMS-ów nie maleje, na co wskazywały zarówno nasze poprzednie badania, jak i tegoroczne.

Zobacz  także: Historia smartfona. Te urządzenia zmieniły świat [GALERIA]

SMS-y codziennie odbiera 80 proc., a wysyła 73 proc. badanych. Z MMS-ów korzysta się rzadziej – po multimedialne wiadomości, codziennie lub kilka razy w tygodniu, sięga już tylko 4 na 10 posiadaczy smartfonów. SMS-y najczęściej piszemy w celu: ustalenie spotkania (godzina, miejsce, informacja o spóźnieniu), w sprawach bieżących (zakupy, przypomnienie o rachunkach), podtrzymanie kontaktu, złożenie życzeń, sprawy rodzinne, ważne informacje z życia (np. narodziny dziecka, nowa praca).

Polacy najczęściej wysyłają SMS-y podczas podróży (auto, MPK, pociąg), co deklaruje więcej niż 7 na 10 osób. Z krótkich wiadomości tekstowych korzysta się także w następujących sytuacjach: wypoczynek w łóżku (62 proc.), stanie w kolejce (54 proc.), zakupy w sklepie (53 proc.), spacer (46,5 proc.) czy korzystanie z toalety (38 proc.).

- Badani zapytani o to, za co najbardziej cenią komunikację SMS, najczęściej wskazywali na prostotę korzystania (75,9 proc. wskazań), łatwy dostęp do usługi (71,3 proc.) oraz szybkość dostarczenia (65,3 proc.). Zarówno te zalety, jak i brak konieczności połączenia z internetem w celu wysyłki wiadomości powodują, że zainteresowanie tą formą komunikacji nie słabnie, a nawet zyskuje coraz to nowe zastosowania na polu firma - konsument, czy nawet instytucja – obywatel - uzupełnia Daniel Zawiliński, CMO SerwerSMS.pl.

Czytaj również: Uwaga na oszustów. Jak NIE NALEŻY rejestrować karty prepaid

Okazuje się, że SMS-ów jako formy kontaktu z obywatelami coraz częściej korzystają urzędy i instytucje publiczne. Co trzeci badany (32,6 proc.) przyznaje, że w 2015 roku miał okazję otrzymać tego typu wiadomość .

Z SMS-ów chętnie korzystają również prywatne firmy. W tej formie otrzymujemy na przykład przypomnienie o wizycie u fryzjera czy kosmetyczki, a także z kody rabatowe uprawniające do zniżek.

Jednym z dodatkowych zastosowań SMS-ów są wiadomości o podwyższonej opłacie, czyli tzw. SMS-y Premium, z których choć raz miało okazję skorzystać niemal 7 na 10 osób (66 proc.) – Polacy nie wysyłają ich jednak zbyt często, najwyżej kilka razy w roku, skrupulatnie dobierając cel wysyłki. Podobnie jak w ubiegłym roku, tak i w tegorocznym badaniu, cele charytatywne to najczęstszy powód, dla którego decydujemy się je wysłać. W ten sposób, już niemal 2 na 3 osoby (62 proc.), wsparły wybraną fundację lub stowarzyszenie. Inne najczęstsze cele wykorzystania SMS-ów Premium to także: udział w konkursach audiotele czy quizach, głosowanie na faworyta w programach TV i konkursach oraz rozrywka, jak horoskopy i gry.

Badanie zostało przeprowadzone metodą CAWI, za pomocą ankiety internetowej zamieszczonej na dedykowanym serwisie internetowym. W badaniu wzięło udział 3948 respondentów.

Źródło: informacja prasowa, oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze