– Chcemy mieć swój wyraźny udział w kształtowaniu przyszłości mobilności. Pierwszy całkowicie elektryczny autobus dalekobieżny ma być inspiracją dla producentów autobusów do wprowadzania innowacji w tym sektorze i opracowywania alternatyw dla pojazdów z silnikami diesla – mówi André Schwämmlein, założyciel i dyrektor zarządzający FlixBusa – Mimo że e-autobusy są obecnie znacznie droższe w zakupie, jesteśmy przekonani, że będzie to opłacalna inwestycja na dłuższą metę, zarówno dla naszej firmy, naszych klientów, jak i środowiska. Zrównoważona mobilność to nie tylko prowadzenie biznesu, ale także społeczny i środowiskowy aspekt podróżowania.
Zobacz również: Wraca nieczynny od 21 lat dworzec kolejowy!
Autobusy dalekobieżne są obecnie jednym z najbardziej przyjaznych dla środowiska środków transportu. Ilość CO2 produkowana przez autokary dalekobieżne mierzona na osobokilometr jest jedną z niższych w porównaniu do innych środków transportu – zwłaszcza samochodów osobowych.
– Obserwujemy dziś trend odchodzenia od podróży prywatnymi samochodami i wybierania wspólnych podróży autobusami lub innymi środkami transportu publicznego, również w Polsce – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska – Cieszymy sie, że możemy być pionierem w napędzaniu tej zmiany, przyczyniając się do odchodzenia od transportu napędzanego paliwami kopalnymi. Inwestycja w elektryczne autobusy dalekobieżne to niewątpliwie punkt zwrotny w mobilności.
Sprawdź też: Bilety za złotówkę od Flix Busa [SZCZEGÓŁY PROMOCJI]
Wnajbliższych miesiącach FlixBus będzie nadal inwestować w rozbudowę siatki połączeń, ekspansję na nowych rynkach oraz usprawnienia technologiczne. Już 23 marca w Niemczech wystartuje pierwszy FlixTrain, czyli pociąg dalekobieżny, niebawem ogłoszona zostanie nowa letnia siatka w Polsce oraz nastąpi start operacyjny w Stanach Zjednoczonych. Dodatkowo, testowana obecnie opcja rezerwacji miejsc powinna zostać uruchomiona w Polsce już na przełomie drugiego i trzeciego kwartału.
Źródło: Materiały prasowe