REWOLUCJA W SIECI DLA PRZEDSIĘBIORCÓW

i

Autor: Materiały Promocyjne Google Internetowe Rewolucje to projekt zarówno dla prowadzących już swoje firmy, jak i dla osób, które dopiero zamierzają rozpocząć działalność gospodarczą

Rewolucja w sieci dla przedsiębiorców

2018-07-17 0:00

Google Internetowe Rewolucje to projekt skierowany do małych i średnich przedsiębiorców, którzy chcą podnieść swoje umiejętności cyfrowe i rozwijać biznes w internecie, a także do wszystkich, którzy myślą o założeniu własnej firmy. Inauguracyjne spotkanie odbyło sie w Siedlcach.

Bezpłatne szkolenie z zakresu efektywnego wykorzystania rozwiązań internetowych i wdrażania ich w firmach, które odbyło sie 10 lipca br. w Siedlcach, rozpoczęło tegoroczną odsłonę Internetowych Rewolucji – wspólnego projektu Google oraz Związku Przedsiębiorców i Pracodawców. Tylko w zeszłym roku w projekcie wzięło udział 16 tys. Firm z całej Polski.

INTERNET A PROWADZENIE FIRMY

Podczas wydarzenia 90 firm z regionu wzięło udział w szkoleniu „Internetowy niezbędnik przedsiębiorcy”, a następnie skorzystało z indywidualnych konsultacji prowadzonych przez doradców projektu. Eksperci przeprowadzili analizę potrzeb firm na podstawie dotychczasowej obecności przedsiębiorstw w Internecie i pomogli zdefiniować im plan dalszych działań. W rezultacie uczestnicy dowiedzieli się, jak rozpocząć lub poprawić działania w sieci, aby rozwinąć swoje przedsiębiorstwa.

WIZYTA MINISTRA CYFRYZACJI

Zajęcia praktyczne w Siedlcach poprzedzone były krótkim wystąpieniem Marka Zagórskiego, ministra cyfryzacji. Jego zdaniem inicjatywa Google ma bardzo duże znaczenie, bo wciąż istnieje potrzeba wzmacniania kompetencji cyfrowych wśród polskich MŚP. – Firmy coraz częściej wykorzystują narzędzia internetowe, by rozwijać swoje biznesy– mówił minister Zagórski. –

Każdy jeden procent firm, które ich używają, przekłada się na dziesiątki, tysiące i dziesiątki tysięcy nowych klientów – podkreślił minister. Dodał też, iż na polskim rynku istnieją firmy bardzo zaawansowane, ale również i takie przedsiębiorstwa, które mają pewne opory, by korzystać z udogodnień internetu, a prawda jest taka, że dziś bez niego rozwijanie biznesu jest niemożliwe. Na zakończenie Marek Zagórski podziękował przedsiębiorcom za wzięcie udziału w spotkaniu, które pozwoliło im na własne oczy przekonać się, jakie możliwości niesie za sobą wykorzystanie narzędzi internetowych.

– Inicjatywa ta wpisuje się w kompetencje rozwoju cyfrowego Polaków – stwierdził minister. – Skierowaliśmy swoje spojrzenie na Siedlce, bo realizowane są tu inne projekty, takie jak elektroniczne legitymacje szkolne czy e-recepty. Myślę, że ten program przyczyni się do zwiększenia efektywności małych i średnich firm w naszym kraju – dodał. Z kolei Cezary Kaźmierczak, prezes ZPP, zwrócił uwagę, że już połowa konsumentów robi zakupy w internecie, a tylko 10 proc. Przedsiębiorstw prowadzi swój biznes online, więc integracja technologii cyfrowych jest jednym z największych wyzwań dla polskich MŚP. – W ubiegłym roku przeszkoliliśmy już 16 tys. firm, natomiast w ramach tej edycji chcemy wesprzeć kolejnych 15 tys. Przedsiębiorców – podsumował prezes ZPP.

JAK BYĆ WIDOCZNYM W SIECI

Uczestnicy siedleckich konsultacji nie kryli zadowolenia z przystąpienia do Internetowych Rewolucji. Pani Renata Wojcieszuk (50 l.), właścicielka hotelu Dwór Zabuże, powiedziała, że podczas spotkania dowiedziała się o wielu rozwiązaniach szczególnie pomocnych w jej sektorze gospodarki. – Już wiem, jak wykorzystać internet do mojej działalności i co robić, by być widocznym w sieci – dodała zadowolona. Kolejna uczestniczka konsultacji, produkująca przyczepy dla rolnictwa w Zbuczynie pod Siedlcami pani Emilia Jasińska (34 l.), również podkreśliła znaczenie takich szkoleń i konsultacji przeprowadzonych przez Google. Stwierdziła, że dzięki udziałowi w projekcie zmieniła sposób, w jaki reklamuje swoją firmę, na bardziej efektywny. – Korzystaliśmy dotychczas z reklam w prasie standardowej – mówiła pani Emilia. – Po pierwszym spotkaniu z doradcą Internetowych Rewolucji zaczęliśmy wdrażać wspólnie opracowane plany, korzystać z narzędzi i sprawdzać, co się z naszym biznesem dzieje w sieci. Uzupełniliśmy stronę internetową o więcej treści pod kątem pozycjonowania oraz poprawiliśmy jej działanie na urządzeniach mobilnych.

Mam większą wiedzę o biznesie w sieci, czuję się pewniej. I to wszystko osiągnęłam bezpłatnie w ramach projektu – podkreśliła dobitnie. Zaś pan Daniel Jobczyk (59 l.), prowadzący firmę rękodzielniczą Mała Pracownia w Chodowie pod Siedlcami, nie ukrywał zachwytu po rozmowie z doradcą. – Myślę, że dzięki temu, czego się tu dowiedziałem, na pewno dotrę do większej liczby klientów, lepiej zaistnieję na rynku, a tym samym będę mógł zwiększyć swój zysk – stwierdził uradowany.

WARTO WIEDZIEĆ

W ramach projektu Internetowe Rewolucje, organizowanego przez Google i Związek Przedsiębiorców i Pracodawców, przeszkolono już 100 tys. Polaków. Aż 83 proc. uczestników wskazało, że dzięki zdobytej wiedzy zaczęło bardziej efektywnie wykorzystywać narzędzia cyfrowe, a co dziesiąta firma osiągnęła wzrost, który pozwolił jej na zatrudnienie nowych pracowników. Ponad połowa przeszkolonych osób jest także bardziej pewna swojej zawodowej przyszłości. Aby zapisać się na darmową konsultację, należy wypełnić formularz pod adresem: www.goo.gl/QfjDbM

Partner cyklu

Google

i

Autor: Materiały Prasowe

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze