Rok rekordów komercyjnych. Bardzo dobre wyniki finansowe Banku Pekao S.A.

2020-02-27 12:30 Karolina Januszek
Bank Pekao S.A.
Autor: materiały prasowe

Miniony rok był dla Banku Pekao S.A. wyjątkowo udany. Strategia oparta na trzech podstawowych filarach – wynikach finansowych, transformacji cyfrowej i transformacji operacyjnej, przyniosła zamierzony efekt. Rok 2019 to przede wszystkim rok rekordów komercyjnych i dużej ilości nowo otwartych kont indywidualnych. Po raz pierwszy w historii Banku Pekao S.A suma bilansowa przekroczyła 200 mld złotych.

Na wysoki wzrost wyników finansowych Banku Pekao S.A. złożyła się przede wszystkim bardzo dobra sytuacja zarówno w bankowości detalicznej jak i we wszystkich segmentach działalności biznesowej. Rok 2019 był rekordowy pod względem, ilości nowo założonych kont dla klientów indywidualnych. Otworzono ich aż 455 tysięcy co daje wynik o 12 proc, wyższy niż w roku 2018. W najbliższych dwunastu miesiącach bank planuje założyć kolejne 0,5 mln nowych rachunków. Jednym głównych filarów strategi Banku Pekao S.A jest transformacja cyfrowa i dostosowywanie swojej oferty do oczekiwań klientów. Regularnie wprowadzane są nowe rozwiązania ułatwiające załatwianie wszelkich spraw bankowych. W 2019 roku wdrożono między innymi płatności BLIK-iem, Google Asysten czy FitBit Pay w aplikacji PeoPay. Nowością jest także możliwość zakładania konta za pomocą „selfie”. Rośnie również liczba aktywnych użytkowników aplikacji mobilnej, na koniec 2018 roku wyniosła ona 1,7 mln osób.

Czytaj również: Kr00k – nowa podatność Wi-Fi zagrażająca miliardom użytkowników

Skonsolidowany zysk netto Banku Pekao S.A. w 2019 roku wyniósł 2,165 mld złotych. Wynik ten jest aż o 10 proc. większy niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Zarówno bankowość detaliczna i korporacyjna odnotowały wysoką, dwucyfrową dynamikę wzrostów (na poziomie powyżej 12 proc.).

Sprawdź także: Ważne przekształcenia w alimentach. Zobacz, co się zmieni

- Rezultaty banku za 2019 rok oddają strategię zrównoważonego wzrostu i odpowiedzialnego podejścia do bankowości, w którym klient i jego dobro są dla nas najważniejsze. Takie podejście pozwala nam generować powtarzalne wyniki. Szczególnie ważny jest dla nas wzrost innowacyjności – jako pierwsi w Polsce wprowadziliśmy możliwość zakładania kontra na selfie, a aplikacja mobilna PeoPay jest doceniania przed specjalistów na całym świecie – powiedział marek Lusztyn, prezes Banku Pekao S.A.

Bank regularnie wspiera również polskie przedsiębiorstwa i angażuje się w rozwój gospodarki i regionów. Uruchomiono między innymi ofertę Pożyczki Ekspresowej na cele ekologiczne, a dla klientów MŚP wprowadzono kredyt PrzEKOrzystna na zakup paneli fotowoltaicznych.

Najnowsze