Nowo logo - hamburger i dwie frytki
"Kółko i dwa paski na logo to hamburger i dwie frytki. Zielone tło symbolizuje jakość produktów i usług, do których nasi goście są przyzwyczajeni" - poinformowano. W przypadku nazwy gazeta "Izwuestija" podała, że Sistema PBO zwróciła się do rządowej agencji odpowiedzialnej za własność intelektualną osiem nazw. Wśród alternatyw znajduje się m.in. "Tot Samyi", co można przetłumaczyć jako "Ten sam" i "Swobodnaja Kassa", czyli "Dostępna cenowo".
W marcu McDonald's wstrzymał swoją działalność w Rosji po inwazji na Ukrainę. Jednocześnie zagwarantowano płace zatrudnionym pracownikom. W zeszłym miesiącu sieć ogłosiła, że opuści Rosję z powodu "kryzysu humanitarnego" i "nieprzewidywalnego środowiska dla operacji finansowych".
Znak towarowy
Według informacji stacji BBC, Aleksander Govor, który prowadził 25 restauracji McDonald's na Syberii, przejmie restauracje koncernu. Zamierza również jak najszybciej otworzyć 850 restauracji i rozszerzyć działalność otwierając 150 nowych. Zgodnie z umową, McDonald's zachowa swój znak towarowy w Rosji. Ma również możliwość odkupienia swoich placówek w ciągu 15 lat.
Gigant fast foodów otworzył pierwszą rosyjską restaurację w styczniu 1990 roku w Moskwie.