Jak podał "Rynek Kolejowy", propozycja takiego rozwiązania padła ze strony Alstom. Teraz przewoźnik rozważa, czy z niej skorzystać. Możliwość montażu urządzeń poprawiających sygnał komórek została zapisana w umowie między firmami. Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w grę wchodzi dodatkowa opłata. PKP IC zdaje sobie jednak sprawę z problemów.
– Pasażerowie skarżą się, że nie mogą zadzwonić, ale najważniejsze jest dla nich Wi-Fi. Czas pokaże, czy skorzystamy z tej opcji. Ja osobiście nie do końca sobie wyobrażam co będzie, jak kilkudziesięciu pasażerów nagle zechce rozmawiać przez telefon. Wystarczy zobaczyć, jak oblegana jest strefa ciszy – powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marek Chraniuk, prezes PKP Intercity.
Tymczasem dostęp do Internetu w pociągach jest już pewny i już niedługo Wi-fi zadziała w pierwszych pociągach, a wtedy nic nie stoi na przeszkodzie, żeby rozmowy prowadzić np. przez telefonię internetową.