Millward Brown - jedna z największych w Polsce agencji badawczych sprawdziła zadowolenie z oferty i usług SKOK, a także wizerunek Kas oraz poziom zaufania członków SKOK do kas na tle innych instytucji finansowych. Z ogólnopolskich badań instytutu wynika, że aż 92 proc. członków Spółdzielczych Kas OszczędnościowoKredytowych uważa instytucję finansową, do której przynależą, za godną zaufania. Dla porównania wśród badanych największe na polskim rynku komercyjne instytucje finansowe nie uzyskały w badanej grupie poziomu zaufania przekraczającego 52 proc.
92 proc. członków SKOK mu ufa
Zdecydowana większość respondentów (84 proc.) wskazała, że w odróżnieniu od banków, SKOK-i to instytucje finansowe zorientowane na "zwykłych ludzi". W przypadku banków komercyjnych i spółdzielczych, wyniki te nie przekraczając poziomu 33 proc. głosów i ankietowani znacznie częściej wskazują, że są to instytucje skierowane do ludzi bogatych.
Co szczególnie istotne, aż 91 procent członków SKOK potwierdza - kasy to instytucje "uczciwe". Wskaźnik ten w przypadku podmiotów komercyjnych i banków spółdzielczych nie przekraczał 51 procent.
Badania zrealizowano w dniach 28 maja - 9 czerwca 2014 r. W ich trakcie przeprowadzono 608 wywiadów na ogólnopolskiej próbie członków SKOK reprezentatywnej pod względem płci, wieku, wykształcenia i klasy wielkości miejscowości.
ZAPISZ SIĘ: Codzienne wiadomości Super Expressu na e-mail
Czytaj: Kasa zanotowała najlepsze wyniki w historii. Sukcesy SKOK w Wołominie