Jysk

i

Autor: Zákupák Jysk

Świetne wyniki sieci Jysk! Firma zdradza plany na przyszłość

2018-11-26 8:20

Imponujące wyniki JYSK Polska! Spółka odnotowała w roku finansowym 2017/2018 wyniki sprzedaży na poziomie 2,6 mld zł. Sprzedaż detaliczna sieci wzrosła do ponad 1,1 mld zł. Jysk będzie kontynuować rozwój sklepów w koncepcie 3.0. Pracuje także nad zupełnie nowym formatem sklepów w galeriach handlowych, City Store. 

Wynik finansowy oznacza wzrost aż o 12,2 % w porównaniu z rokiem poprzednim. Świetne wyniki to efekt konsekwentnie budowanej strategii i coraz lepsza oferta. Polacy odwiedzali chętnie zarówno sklepy stacjonarne jak i sklep on-line.

- Kolejny rok z rzędu osiągnęliśmy znakomity wynik - dwucyfrowy wzrost sprzedaży i liczby klientów. W minionym roku finansowym dalej rozwijaliśmy sieć sklepów JYSK w Polsce - podkreśla Piotr Padalak, dyrektor generalny JYSK Polska. Dodaje, że ambicją firmy jest bycie największą i najbardziej popularną siecią handlową w naszej branży w Polsce.  

Koncept 3.0.

Firma systematycznie otwiera kolejne placówki w nowej koncepcji 3.0.

- (…)Sukcesywnie otwieraliśmy sklepy w tak zwanym koncepcie 3.0. Powstało 10 nowych sklepów, 40 przebudowaliśmy. Koncept 3.0 to większa i spójna przestrzeń dla dekoracji i inspiracji - przypomina Padalak.

Pierwszy sklep w koncepcie Jysk 0.3 ruszył w listopadzie 2017 r. W sklepie zaaranżowanym wg. nowej koncepcji stworzono większą i spójną przestrzeń dla dekoracji i inspiracji. Klienci mogą znaleźć tam więcej pomysłów, oglądając i testując meble w bardziej przyjaznym domowym środowisku. Jedną z najważniejszych zmian w wyglądzie sklepu jest jasna drewniana podłoga, która zastępuje ciemnoniebieską wykładzinę. Cały sklep przeszedł jednak renowację – począwszy od oświetlenia, koloru ścian, oznaczeń aż do ujednoliconych elementów montażowych.

- Nowoczesne rozwiązania stały się inspiracją dla naszych klientów i spotkały się z ich dużym uznaniem. W minionym roku odwiedziło nas milion klientów więcej niż przed rokiem – dodaje dyrektor generalny JYSK Polska.

Nowy format – City Store i kanał B2B

Sieć pracuje też nad zupełnie nowym formatem sklepów w Galeriach Handlowych - City Store.

- City Store to znacznie mniejsze sklepy ze starannie dobraną ofertą. Klienci znajdą jeszcze więcej inspiracji w skandynawskim stylu. Koncept City Store świetnie sprawdził się w Danii, widzimy potencjał dla tego formatu w Polsce – mówi Piotr Padalak.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy, nowością będzie także stworzenie w strukturach JYSK Polska kanału B2B.

Już teraz duża część naszej sprzedaży to kanał B2B. Widzimy ogromny potencjał i wzrost zapotrzebowania na produkty JYSK w hotelach, ośrodkach wypoczynkowych, restauracjach, dlatego wzmacniamy tę gałąź biznesu - wyjaśnia dyrektor generalny JYSK Polska Piotr Padalak.

Sieć JYSK od kilku lat realizuje konsekwentnie strategię Customer First umożliwiając klientom m.in. bezterminowy zwrot i wymianę towaru, 30 dniową gwarancję ceny, rezerwację towarów w cenie promocyjnej, testowanie materacy serii GOLD, darmowy transport za zakupy powyżej 1000 zł. Dzięki temu liczba klientów stale rośnie.

- (…) Pracownicy to nasza największa wartość, dlatego mocno stawiamy na rozwój naszych zespołów. W JYSK aż 85% awansów, to awanse wewnętrzne. Nasi sprzedawcy to świetni, zaangażowani fachowcy. Wielu z nich to ludzie o bardzo długim stażu pracy w JYSK. Bardzo staramy się dbać o dobre warunki i dobrą atmosferę w pracy – mówi Piotr Padalak

W roku finansowym 2017/2018 otwartych zostało 10 nowych sklepów. JYSK planuje dalszą ekspansję, w 2019 roku powstanie kolejnych co najmniej 13 sklepów.

Wyniki 2017/2018

Sprzedaż całkowita: 2.616.941 TPLN
Sprzedaż detaliczna (Retail): 1.152.589,8 TPLN
Wzrost sprzedaży detalicznej w porównaniu z 2016/2017: +12,2%
EBIT: 159.219,5 TPLN
Wzrost EBIT 2016/2017: +27,7%

JYSK w Polsce
Liczba nowych sklepów 2016/2017: 10
Całkowita liczba sklepów: 218
Liczba miast, w których jest JYSK: 160

Duński gigant

JYSK jest międzynarodową siecią handlową, wywodzącą się z Danii, która sprzedaje „wszystko dla domu”. Jej założycielem jest Lars Larsen, który w 1979 roku otworzył swój pierwszy sklep w duńskim mieście Arhus.

W Polsce sieć Jysk działa od 2000 roku. Firma prowadzi też sprzedaż on-line. W 218 sklepach rocznie zakupy robi ponad 11,5 miliona Polaków. Sieć dynamicznie się rozwija, każdego roku otwieranych jest kilkanaście nowych placówek. Firma prowadzi też sprzedaż on-line. W Polsce JYSK zatrudnia ponad 2 200 osób.

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają