Zrobisz zakupy w każdą niedzielę

i

Autor: SHUTTERSTOCK Zrobisz zakupy w każdą niedzielę

Szaleństwo zakupów! W te Święta prawie połowa Polaków szuka wyprzedaży

2020-12-21 16:07

Przed świętami prawie połowa Polaków szuka promocji i wyprzedaży – wynika z badania firmy doradczej Deloitte. Coraz więcej konsumentów planuje zwiększyć wydatki na żywność, alkohol i odzież.

Jak wskazali autorzy badania Deloitte „Global State of the Consumer Tracker”, zbliżające się święta Bożego Narodzenia i sylwester mają duży wpływ na zawartość zakupowego koszyka Polaków. „Najbliższe dni to większe wydatki na jedzenie i alkohol, ale także na kategorie, z których najczęściej wybieramy prezenty dla bliskich” – zaznaczyli.

Przybyło Polaków, którzy planują w ciągu najbliższego miesiąca zwiększyć wydatki na żywność – o 8 pkt proc., do 38 proc. O 2 p.p. zwiększyła się liczba tych, którzy spodziewają się więcej pieniędzy zostawić w restauracjach, zamawiając jedzenie na wynos.

„Zauważalnie, bo aż o 9 punktów wzrosła liczba ankietowanych, którzy spodziewają się w najbliższych tygodniach zwiększyć wydatki na alkohol. Aż 18 proc. konsumentów spodziewa się wydać na ten cel więcej niż w ciągu ostatnich czerech tygodni” – czytamy w raporcie.

MEGA promocje w Lidlu. Perfumy LEGENDARNEJ marki za grosze. PETARDA!

Według badania dziewięciu na dziesięciu Polaków wybierze się po zakupy spożywcze do sklepów stacjonarnych. To też kategoria, którą najchętniej kupujemy w tradycyjny sposób, ponieważ wciąż ostrożnie podchodzimy do zakupów żywności w internecie. Decyduje się na to tylko 6 proc. z nas.

Zmiany w koszyku widać też w kategoriach, które można uznać za prezentowe. Po spadku na początku listopada, o 3 punkty przybyło ankietowanych, którzy więcej wydadzą na odzież (19 proc.) i o 5 tych, którzy z pewnością zwiększą wydatki na elektronikę (16 proc.).

Nieznaczny wzrost widać także w przypadku mebli (3) i rzeczy do domu (2). Większe wydatki na te cele deklaruje odpowiednio 13 proc. i 28 proc. zapytanych przez Deloitte.

Święta bez wyrzutów sumienia - co zrobić, żeby nie zmarnować żywności?

Kupując rzeczy do domu, prawie trzy czwarte polskich konsumentów decyduje się na wybór produktów znanych marek. Ponad połowa z nas wybiera tak napoje. Private labels, czyli marki własne sieci handlowych i pozostałe marki wybieramy najczęściej, kupując jedzenie (35 proc.), środki higieny i napoje (po 28 proc.).

O 3 punkty przybyło od ostatniego badania ankietowanych, którzy ufają dużym markom (36 proc.). Kolejne 11 proc. uważa, że są one łatwiej dostępne.

Zbliżające się święta i związane z nimi większe wydatki sprawiły, że Polacy w zauważalny sposób zaczęli polować na okazje. Prawie połowa rodzimych konsumentów przyznaje, że gdyby trafiła na atrakcyjną cenę rzeczy, która nie jest im niezbędna, kupiłaby ją. To więcej miesiąc do miesiąca o 4 punkty

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze