Klienci pamiętający Allegro sprzed 20 lat doskonale wiedzą jaki rozwój przeszła ta platforma sprzedażowa. Dzisiaj to kompleksowy system wykorzystujący nowoczesne metody obsługi klienta, w tym sztuczną inteligencję. Czy powinniśmy bać się AI rozwijającego się w strukturach Allegro?
- Chcę uspokoić wszystkich naszych kupujących. Nie budujemy Skynetu z "Terminatora". Dane to podstawowe dobro, które pozwala nam optymalizować biznes i sprawiać, aby nasza platforma była przyjemniejsza, efektywniejsza i bardziej lubiana przez naszych kupujących. Wszelkie dane są anonimizowane i stosujemy wszystkie wymogi dotyczące prywatności. Mamy też osobną komórkę zajmującą się bezpieczeństwem danych, która jest takim wewnętrznym strażnikiem w ramach naszego przedsiębiorstwa - powiedział nam na Impact'22 w Poznaniu Wojciech Bogdan, Chief Data Officer w Allegro.
Całą rozmowę obejrzycie poniżej.
Wojciech Bogdan to Chief Data Officer i członek zespołu zarządzającego Allegro odpowiadający za efektywne wykorzystanie danych i rozwiązań sztucznej inteligencji na rzecz doskonalenia doświadczeń kupujących i sprzedawców. W swojej pracy odpowiada również za rozwój katalogu produktów, komunikację marki, marketing automation oraz platformę Ceneo.pl. Ponadto współzarządza obszarem usług finansowych obejmujących m.in. Allegro Pay.Wojciech Bogdan ma ponad 20-letnie doświadczenie jako konsultant. Przez 18 lat kariery w McKinsey pracował z klientami z branży retail, e-commerce i telekomunikacyjnej, gdzie doradzał największym firmom jak efektywnie wykorzystywać dane.