41 proc., kupując żywność, patrzy głównie na ceny

i

Autor: pexels 41 proc., kupując żywność, patrzy głównie na ceny

Wielkie zaciskanie pasa. Oszczędzamy na wszystkim! Te wyniki badań dają do myślenia

2022-03-29 7:25

Aż trzy czwarte Polaków boi się dalszego wzrostu cen, zwłaszcza żywności i paliw. W efekcie już 61 proc. ogranicza podróże samochodem do niezbędnego minimum, a 41 proc., kupując żywność, patrzy głównie na ceny – wynika z raportu Gfk „Current Consumer Mood” opisywanego we wtorek, 29 marca przez „Rzeczpospolitą”. Gazeta zauważa, że sklepy już szykują się na nowe strategie zakupowe konsumentów, kładąc większy nacisk na ofertę promocji.

Według "Rzeczpospolitej", przeprowadzone w połowie marca badanie pokazuje, że wojna na Ukrainie nasiliła obawy Polaków związane ze wzrostem cen, co przekłada się na oszczędności. W jakimś stopniu zminimalizować te zjawiska może obecność w Polsce ponad 2 mln uchodźców z Ukrainy.

- Przynajmniej częściowo pomoże to zrównoważyć spadek wydatków, ale finansowane przez rząd programy pomocowe dla Ukraińców doprowadzą jednocześnie do wzrostu długu publicznego  – mówi prof. Witold Orłowski. 

Gazeta zauważa, że sklepy już szykują się na nowe strategie zakupowe konsumentów, kładąc większy nacisk na ofertę promocji, jak i produkty marek własnych, zwykle 20–30 proc. tańszych od markowych odpowiedników. Zgodnie z publikacją, 50 proc. Polaków uważa, że ceny będą rosły znacznie szybciej; 28 proc., że wzrosną w podobnym tempie; 16 proc., że trochę wzrosną; 3 proc. - nie zmienią się; 3 proc. - będą spadać.

Czytaj również: Skandaliczne słowa prezesa Auchan. Zamiast Ukraińców broni Rosjan

Prezes Pekao Leszek Skiba

Jednocześnie 76 proc. pytanych o to, jakich podwyżek najbardziej się obawia wskazało, że wzrostu cen żywności, a 75 proc., że paliw. Kolejno obawy dotyczą wzrostu cen energii (67 proc.), gazu (66 proc.), leków (46 proc.), stóp procentowych (37 proc.), odzieży i obuwia (27 proc.), usług telekomunikacyjnych (20 proc.).

Sonda
Czy obecna drożyzna wpłynęła na twoje życie?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze