sklep

i

Autor: East News / Stachnik/REPORTER

Taryfikator kar w lokalnych sklepach? Nawet 10 złotych za siedzenie przy kasie

2018-08-17 17:30

Pracownicy sklepów wiedzą, że jest to niekiedy bardzo ciężka i trudna praca. Natrętni klienci, dużo obowiązków, nad którymi trzeba zapanować, a i często nadgorliwi pracodawcy, którzy chcą karać nawet za najdrobniejsze przewinienia. Tak zrobił jeden właściciel, który rozesłał do swoich pracowników bardzo ciekawego e-maila.

Nie ma się co dziwić pracodawcom, którzy nie chcą aby jego pracownicy marnowali czas i pieniądze w sytuacjach, których łatwo uniknąć. Jednak tego typy działania bardzo często idą za daleko i przekraczają granicę absurdu. Pewien pracodawca wysłał swoim pracownikom maila, w którym zapowiada wprowadzenie kar finansowych za pojedyncze wykroczenia.

Jak pisze „Bezprawnik” cała sytuacja jest o tyle komiczna, że pracodawca nie załatwił całej sprawy prawnie, wysłany w formie maila taryfikator kar nie ma żadnego znaczenia od strony formalnej. Nie jest aneksem do umowy, a jedynie straszakiem, który ma zmusić pracowników do jeszcze lepszej, jego zdaniem, pracy.

Choć niektóre punkty brzmią dosyć sensownie to jeżeli pracownicy nie podpisali taryfikatora, właściciel nie ma prawa karać ich za wymienione przewinienia. Trzeba także podkreślić, że karanie pracowników za najmniejsze przewinienia mija się z celem. Wprowadza to jedynie nerwową atmosferę, a także może skutecznie zniszczyć opinię pracodawcy. I tak, pracownicy będą musieli płacić za:

1. Za każdy błędnie wykonany zwrot prasy – obciążenie w kwocie błędnie oddanej lub nie oddanej gazety
2. Za nie wyjęcie składników – jednorazowa kara 10 zł
3. Za wyjęcie bułek w workach z zamrażarki – 10 zł
4. Za nieterminowe przyjęcie przesyłki dhl na stan – 5 zł za każdą paczkę
5. Za wydanie przesyłki bez przekazania jej w systemie – 5 zł za każdąa paczkę
6. Za niesprawdzenie terminów soków, nabiału, dań obiadowych, kanapek – 5 zł za każdą sztukę znalezioną następnego dnia (obciążenie osoby, która zamyka dzień wcześniej)
7. Za nie oznaczenie terminem przydatności składników – 5 zł za każdą sztukę bez oznaczenia
8. Za pomylenie klawisza C z klawiszem V – 10 zł
9. Za obsługiwanie kasy na siedząco – 10 zł za każdy udokumentowany przypadek (usiąść można, kiedy klienta nie ma przy kasie)
10. Za nie podpisanie dokumentu przyjęcia dostawy – 10 zł za każdą dostawę. (Każda dostawa musi być podpisana przez osobę sprawdzającą i ta osoba bierze odpowiedzialność za poprawne sprawdzenie)
11. Dokładanie towaru JEST OBOWIĄZKOWE w każdym sklepie. Nie toleruję dziur na pólkach i od tej chwili będę to też weryfikował osobiście lub za pośrednictwem zaufanych mi osób. Nie toleruję również „fejsowania” towaru w weekendy (pod warunkiem, że jest co dołożyć). Każdy taki przypadek będzie poruszany i analizowany indywidualnie.

Źródło: bezprawnik.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze