Komputer

i

Autor: Pixabay

Tymczasowy Profil Zaufany bez konta bankowego. Zobacz, jak go założyć

2020-04-27 11:58

W dobie epidemii możliwość załatwiania spraw urzędowych, czy też bankowych przez internet to już nie tylko duże ułatwienie, ale również bezpieczeństwo. Za pośrednictwem rządowych stron możemy otrzymać e-receptę, wysłać zeznanie podatkowe, zgłosić narodziny dziecka czy napisać pismo do urzędu. We wszystkich tych procesach wymagane jest posiadanie Profilu Zaufanego, za pomocą którego potwierdzamy nasze dane osobowe. Ministerstwo Cyfryzacji udostępniło właśnie nową możliwość zakładania Profilu Zaufanego, ważnego przez 3 miesiące.

Chcąc załatwić urzędowe sprawy drogą elektroniczną najważniejszym adresem jest strona www.GOV.pl. To portal gdzie znajdują się informacje wszystkich ministerstw i wszystkie e-usługi. Pogrupowane są one w kategorie, a poruszanie się po stronie jest bardzo intuicyjne, tak aby wszyscy mogli bez problemu odnaleźć poszukiwane informacje.  Aby móc korzystać z zasobów e-administracji należy posiadać Profil Zaufany. Jest to zbór danych, dzięki któremu elektronicznie potwierdzimy swoją tożsamość. Do tej pory można było  go założyć na dwa sposoby, pierwszy poprzez bankowość elektroniczną z poziomu naszego konta bankowego, a drugi wypełniając wniosek internetowy i potwierdzając go osobiście w gminie, urzędzie starostwa czy na poczcie. Założony w ten sposób Profil Zaufany jest ważny 3 lata.

Czytaj także: Mniej firm planuje zwolnienia, ale ponad 1/3 zamierza ciąć pensje swoim pracownikom

Ministerstwo Cyfryzacji, z uwagi na panującą epidemią, umożliwiło obywatelom nową formę zakładania Profilu Zaufanego. Tymczasowy Profil Zaufany będzie można uruchomić online i będzie on ważny przez 3 miesiące. Jak informuje resort, w procesie tym nie trzeba posiadać konta bankowego, nie będzie potrzebna również wizyta w placówce.

Sprawdź też: Bank Pocztowy wprowadza nowe udogodnienia dla swoich klientów

- Tymczasowy PZ, tak samo jak zwykły, pozwala załatwiać większość spraw urzędowych bez wychodzenia z domu. Różni się jednak tym, że jest ważny trzy miesiące – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. - Mogą go założyć osoby bez konta w odpowiednim banku. Nie wymagamy też wizyty w punkcie potwierdzającym. Spotkanie z urzędnikiem przenieśliśmy do internetu – dodaje szef MC. 

Jak założyć tymczasowy Profil Zaufany?

Pierwszy krokiem jest wizyta na rządowej stronie www.GOV.pl, tam należy kliknąć w zakładkę "Załóż profil zaufany", a dalej zaznaczyć  "Załóż tymczasowy Profil Zaufany". Na tym etapie konieczne będzie podanie swoich danych do logowania (nazwy użytkownika i hasła), a także danych osobowych potwierdzających naszą tożsamość (imię i nazwisko, numer PESEL i dane kontaktowe). Po wypełnieniu wszystkich potrzebnych rubryczek  należy wybrać termin wideorozmowy z urzędnikiem.(WAŻNE, wcześniej trzeba upewnić się czy nasz komputer posiada kamerę i mikrofon).

Jak wygląda wideorozmowa w urzędnikiem?

Na samym początki urzędnik zadzwoni i poda numer wniosku, który należy potwierdzić. Na adres mailowy otrzymamy link do rozmowy wideo. Będzie się ona odbywać za pośrednictwem aplikacji wskazanej we wniosku. Podczas samej rozmowy koniecznie będzie pokazanie urzędnikowi naszego dowodu osobistego i potwierdzenie danych osobowych. Kiedy wszystko przebiegnie pomyślne, Profil Zaufany zostanie założony, stosowną informacje otrzymamy również na maila.

Czytaj Super Express bez wychodzenia z domu. Kup bezpiecznie Super Express KLIKNIJ tutaj 

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze