Getin Bank

i

Autor: Wikimedia Commons Getin Bank

UOKiK: bank odda klientom pieniądze za prowadzenie konta. Wraz z odsetkami

2016-07-05 18:16

Getin Noble Bank odda klientom niezasadnie pobraną opłatę za prowadzenie konta wraz z odsetkami – to efekt postępowania prowadzonego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie przeciwko Getin Noble Bank zostało wszczęte na postawie doniesień medialnych pod koniec grudnia 2014 r.

Zgodnie z umowami na prowadzenie rachunku oszczędnościowo-rozliczeniowego, które przeanalizował Urząd, w przypadku braku określonych wpływów na konto Getin Noble Bank miał prawo obciążać konsumenta kosztami – ale po upływie każdego miesiąca rozliczeniowego. Tymczasem bank pobrał opłatę łączną, często za kilka lub nawet kilkanaście miesięcy z góry. Dotyczyło to osób, które od maja 2012 r. do sierpnia 2013 r. nie zapewnili comiesięcznych wpłat na rachunek.

Zobacz także: UOKiK w obronie frankowiczów. Banki zwrócą im nadpłacone pieniądze

– Bank miał prawo do obciążania konsumentów opłatą, gdy nie zapewnili odpowiednich środków na rachunku, jednak wykorzystał swoją silniejszą pozycję, pobierając ją za kilka lub kilkanaście miesięcy. Klienci ponieśli koszty, których mogliby uniknąć. Skutki tej praktyki zostaną jednak usunięte – mówi Marek Niechciał, Prezes UOKiK.

Wskutek postępowanie prowadzonego przez UOKiK Getin Noble Bank zobowiązał się do zmiany praktyki. Oznacza to, że odda klientom pobrane opłaty wraz z odsetkami oraz poinformuje ich o rozstrzygnięciu Prezesa Urzędu.

Źródło: UOKiK, oprac. MK

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze