Trwa awaria. Nie wiadomo kiedy będzie usunięta!
Portal TVN24.pl, cytuje klientów, którzy nie mogą zrealizować przelewów.
"Kiedy zostanie usunięta awaria?", "mam to samo", "wykonywałem blika i dostałem informację, że operacja nie została zrealizowana, po czym zabrało mi z konta określoną kwotę" - takie wpisy internautów tuż po godz. 14.00 pojawiły się pod ostatnim postem na profilu Blika na Facebooku.
Także użytkownicy portalu Downdetector zgłaszają problemy z bankowością mobilną i płatnościami - chodzi o mBank, PKO i Pekao, Santander i ING. W tym przypadku również może chodzić o kłopoty z Blikiem.
"Od godziny 14:00 mamy problemy z działaniem usług opartych na kodach Blik. Nie działa generowanie i potwierdzanie kodów w aplikacji mobilnej Moje ING. Awaria ma źródło w problemach technicznych dostawcy tego rozwiązania - Polskiego Standardu Płatności - i obejmuje wszystkie banki korzystające z Blik" - napisał ING Bank Śląski w komunikacie.
"Prosimy, w miarę możliwości, o korzystanie z innych sposobów płatności, wpłat i wypłat z bankomatów. Specjaliści po stronie dostawcy usługi, Polskiego Standardu Płatności, intensywnie pracują nad przywróceniem tej funkcjonalności" - napisał bank w komunikacie.
Na tą chwilę nie wiadomo kiedy awaria będzie usunięta. Usługodawca pracuje nad rozwiązaniem problemu, ale na razie nie poinformowano co jest jego przyczyną.