Jakie usługi ZUS niedostępne od 8 listopada od godz. 20.00 do 11 listopada do godz. 12.00
W dniach od 8 listopada od godz. 20.00 do 11 listopada do godz. 12.00 portal PUE/eZUS jest niedostępny z powodu prac serwisowych.
Platforma Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych umożliwia m.in. składanie wniosków lub weryfikację statusu ubezpieczonego po rozpoczęciu nowej pracy.
Jak wystawić e-ZLA w okresie niedostępności PUE/eZUS
W okresie niedostępności PUE/eZUS można wystawić e-ZLA za pośrednictwem:
- Pulpitu Lekarza – narzędzia, które pozwala wystawiać zwolnienia w czasie ograniczeń w działaniu PUE/eZUS.
- Aplikacji mZUS dla Lekarza - ZUS – jeśli lekarz ma już zainstalowaną aplikację i jest ona sparowana z kontem PUE/eZUS.
PUE ZUS obsługuje m.in. program „Aktywny Rodzic”. Świadczenie "Aktywnie w żłobku" najpopularniejsze
Od 1 października rodzice złożyli 370 tys. wniosków o świadczenia z programu „Aktywny Rodzic” co objęło ponad 376 tys. dzieci – poinformował Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Dodał, że najpopularniejszym świadczeniem jest "Aktywnie w żłobku", o które zawnioskowało ponad 174 tys. osób.
Rzecznik prasowy ZUS Wojciech Dąbrówka przekazał, że – jak wynika z najnowszych danych (z 5 listopada) – najpopularniejszym świadczeniem jest "Aktywnie w żłobku" – 174,1 tys. wniosków na 177 tys. dzieci.
"Na świadczenie +Aktywni rodzice w pracy+ wpłynęło 101,5 tys. wniosków na 103,4 tys. dzieci, a na +Aktywnie w domu+ – 94,3 tys. wniosków na 95,9 tys. dzieci" – podano.
Wnioski, jak przypomniał, można składać wyłącznie przez internet. Dąbrówka przekazał, że najbardziej popularny jest kanał PUE ZUS – 273,4 tys. wniosków, co daje 73,9 proc. wpływu wszystkich wniosków.