Wideokonsultacjea to nowy sposób świadczenia usług bankowych, który pozwala wykorzystać nowoczesne technologie w celu usprawnienia kontaktu klienta z jego doradcą bankowym. Teraz klienci PKO BP z sektora MŚP mogą z każdego miejsca łatwo i szybko umówić się na spotkanie ze swoim wideodoradcą. Wystarczy komputer lub telefon z kamerą, głośnikiem i mikrofonem oraz dostępem do internetu. Klient wypełnia prosty i bardzo krótki formularz na stronie https://www.doradcaonline.pkobp.pl, a potem zostaje mu już tylko poczekać na sms lub e-mail z datą i godziną spotkania.
- Pandemia COVID-19 wymusiła na bankach zmianę modelu działania z oddziałowo-zdalnego na zdalno-oddziałowy. PKO Bank Polski, który jest liderem technologicznym polskiej bankowości, stale dostarcza najnowocześniejszych rozwiązań cyfrowych, a w tym szczególnym czasie ze zdwojoną determinacją pracuje nad narzędziami, których potrzebują nasi klienci. Właśnie startuje nasza nowa usługa - wideodoradca dla klientów firmowych, która pozwoli komfortowo i bezpiecznie kontaktować się z bankiem. Docelowo taka forma kontaktu będzie dostępna dla wszystkich klientów banku–zapowiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banu Polskiego
Wideorozmowy bezpieczne
Rozmowa z wideodoradcą jest w pełni bezpieczna. Formularz rejestracji jest obsługiwany w domenie internetowej banku, sama wideorozmowa jest realizowana przez szyfrowane łącze. Bezpieczeństwo strony z formularzem potwierdza stosowany protokół HTTPS i oficjalny certyfikat SSL PKO Banku Polskiego, a wideorozmowy oficjalny certyfikat SSL Google Meet. E-maile będą wysyłane z adresu powiadomienia[at]pkobp.pl, a nadawcą SMSów będzie „PKOBP”. Należy zwrócić uwagę na link do rozmowy wideo w wiadomości e-mail - wszystkie linki prowadzą do stron szyfrowanych https://meet.google.com/... i są prezentowane w całości, bez użycia skrótów – podkreśla bank.Usługa powstała w niecałe trzy tygodnie we współpracy z Operatorem Chmury Krajowej, którego PKO Bank Polski jest współudziałowcem.
Konsultacje – na początek jest to wybranych kilkudziesięciu doradców bankowych z całej Polski – są prowadzone w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. W trakcie rozmowy można uzyskać m.in. informacje o tarczy antykryzysowej czy swoich produktach bankowych. Na takie spotkanie zapraszać mogą również sami doradcy.