Trwa awaria w ING Banku Śląskim. Klienci skażą się, że nie mogą korzystać m.in. z płatności Blik, aplikacji mobilnej oraz przelewów internetowych. Brak dostępu potwierdza sam ban na FB - „ - Niestety bankowość internetowa i mobilna odmówiły posłuszeństwa. Nasz dział IT robi co w jego mocy, aby opanować sytuację. Przepraszamy Cię za utrudnienia” . Miejmy nadzieję,że już wkrótce awaria będzie usunięta.
Awaria w ING zbiegłą się z ogłoszeniem przez bank o udostępnieniu płatności zbliżeniowych Blik. Możliwość aktywacji nowej usługi ma być dostępna dla wszystkich klientów w ciągu kilku dni. Blik zbliżeniowy w ING będzie dostępny dla posiadaczy telefonów z Androidem (i NFC), którzy posiadają konto osobiste i dostęp do bankowości elektronicznej Moje ING. Żeby zacząć korzystać z usługi, trzeba ją uprzednio aktywować. Jest to możliwe z poziomu szczegółów Blika w aplikacji mobilnej. Z tego miejsca można również zarządzać usługą. Aby zapłacić zbliżeniowo Blikiem wystarczy odblokować telefon i zbliżyć go do terminala płatniczego – bez konieczności podawania kodu, połączenia z internetem czy siecią komórkową.