Czytelniczka otrzymuje wezwanie 33 tys. zł do zapłaty, za abonament telewizyjny
- Ścięło mnie z nóg. Ja nie jestem oszustką, dlaczego mam płacić drugi raz za coś, co już opłaciłam? Było to dla mnie niezrozumiałe – deklaruje czytelniczka w rozmowie z interia.pl.
Jak już wspomniano, cała sprawa skończyła się szczęśliwe, a czytelniczka nie zapłaciła nienależnego rachunku. Wypowiadająca się w tej samej sprawie prawniczka zawraca uwagę, że podobnych przypadków jest więcej:
Tych ludzi ze sprawami o zaległy abonament RTV nie ubywa. Ta spirala nękania przez Pocztę Polską zwykłych Kowalskich trwa. Zajmowane są konta, wynagrodzenia, pieniądze są ściągane - szczególnie, jeśli chodzi o małe kwoty za jeden odbiornik za ostatnie pięć lat (…) Skoro taka sytuacja ma miejsce, to może faktycznie Poczta Polska zacznie podchodzić do ludzi indywidualnie i dokładnie analizować ich sprawy. Jak się okazuje, nie zawsze wysyłając upomnienia do zapłaty Poczta ma racje. Dobrze, że umie się przyznać do błędu
Zwolnienie z abonamentu – dla kogo?
- osoby, które ukończyły 75 rok życia,
- osoby zaliczone do I grupy inwalidzkiej,
- weterani będący inwalidami wojennymi lub wojskowymi,
- osoby, które ukończyły 60 lat i mają prawo do emerytury, której wysokość nie przekracza miesięcznie kwoty 50% przeciętnego wynagrodzenia.
Jak podaje Poczta Polska, każda osoba fizyczna, prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która jest użytkownikiem odbiorników RTV ma obowiązek rejestracji takiego urządzenia i terminowego uiszczania opłat abonamentowych (…) wszelkie czynności związane z rejestracją odbiornika RTV, zmianą danych odbiorcy oraz opłatą abonamentu można wykonać również on-line.