prezenty pod choinką

i

Autor: www.pixabay.com

Wigilia 2020. Jakie prezenty znajdziemy pod choinką? Te produkty najczęściej kupowaliśmy w sieci

2020-12-24 8:13

W porównaniu z poprzednim sezonem świątecznym, w tym roku na platformie sklepów internetowych Shoper zawieranych jest 60 proc. więcej transakcji zakupowych. Najwięcej klientów przybywa sklepom sprzedającym sprzęt komputerowy, artykuły spożywcze i akcesoria do domu.

Analitycy Shopera, z którego oprogramowania e-commerce korzysta ponad 15 tys. polskich sklepów, porównali ruch i sprzedaż w ważnym dla zakupów świątecznych czasie (1-13 grudnia) z analogicznym okresem ubiegłego roku. Wizyt na stronach sklepów było o 60 proc. więcej niż przed rokiem, a liczba transakcji zakupowych wzrosła o 53 proc.

Podczas pandemii więcej wydajemy na książki! Efekt? Księgarnie mają mniejsze DŁUGI!

- Zaobserwowaliśmy, że średnia wartość koszyka zakupowego zmniejszyła się o kilka punktów procentowych w porównaniu z grudniem 2019, co świadczy o tym, że robimy więcej małych i pojedynczych zakupów. Takie praktyki mają miejsce właśnie przy kupowaniu prezentów dla bliskich, kiedy nabywamy tylko jeden od dawna upatrzony produkt. Nie dobieramy już więcej, aby załapać się na darmową wysyłkę. W tym roku częściej niż w ubiegłych kupujemy świąteczne prezenty w sieci - mówi Oliwia Tomalik, Marketing Manager Shoper.

Chętniej kupujemy mobilnie, bo tak jest szybciej. - Wzrost udziału zakupów za pomocą smartfonów i zamówień opłacanych przez szybkie płatności online pojawia się w naszych grudniowych statystykach - dodaje Oliwia Tomalik.Wyniki platformy Shoper pokrywają się z wnioskami z raportu „Zakupy świąteczne 2020” firmy Deloitte. Pokazuje on, że choć wydamy na święta mniej niż rok temu, na prezentach większość z nas oszczędzać nie zamierza, zaś odsetek osób deklarujących, że zrobi zakupy świąteczne głównie online wzrósł w porównaniu z ubiegłym rokiem o 12 proc.

Co najchętniej kupujemy w sezonie świątecznym?W pierwszych dwóch tygodniach grudnia największy ruch na platformie Shoper odnotowano w sklepach z branży Dom i Ogród, Zdrowie i uroda, Ubrania, Dzieci, Upominki i akcesoria. Jednak w tych kategoriach sklepów działa też najwięcej sprzedawców, dlatego bardziej interesujące wydaje się to, które z nich odnotowały relatywnie przyrost liczby klientów i zamówień w porównaniu z ubiegłorocznymi świętami.Relatywny przyrost ruchu był największy dla kategorii Dom i Ogród, Delikatesy, Sport i podróże, Hobby, oraz Upominki i akcesoria. Liczba transakcji zakupowych wzrosła najbardziej w sklepach z kategorii Komputery, Delikatesy, Dom i Ogród, oraz Hobby.Na całej platformie Shoper w okresie świątecznym w porównaniu z ubiegłym rokiem niemal dwukrotnie wzrosła liczba sklepów prowadzących kampanie reklamowe Co ciekawe branże Upominki i akcesoria, Delikatesy, oraz Hobby był tymi, gdzie wzrosty wydatków reklamowych były największe. W tych trzech kategoriach sklepów również wzrost przychodów z kampanii był najwyższy - w przypadku branży Upominki i akcesoria sięgnął nawet 320 proc.- Pod nazwą Delikatesy kryją się głównie e-sklepy z asortymentem spożywczym, których popularność na przestrzeni całego roku mocno wzrosła. Dlatego robione w nich w grudniu zakupy, to raczej nie prezenty - a zaopatrzenie świątecznych stołów. Za to skok popularności sprzętu komputerowego i wyposażenia wnętrz ma wiele wspólnego z czasem zdalnej pracy i edukacji oraz cyfrowej rozrywki, oraz znacznie dłuższym przebywaniem w domach niż jeszcze rok temu. Dlatego popularność gadżetów, które mają nam to ułatwić i uprzyjemnić dogania tradycyjne prezentowe hity jak ubrania i kosmetyki - zauważa Oliwia Tomalik z Shoper.

Wigilia 2020. Do której godziny otwarte będą sklepy w wigilię 24 grudnia 2020?

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze