CSR to angielski skrót oznaczający społeczną odpowiedzialność biznesu. Mamy z nią do czynienia, kiedy przedsiębiorstwa uwzględniają w swej działalności interesy społeczne. Raport CSR jest przygotowywany przed redakcję „Gazety Finansowej” od 2009 r. nieprzerwanie, co kwartał. W każdej edycji spośród wielu interesujących inicjatyw wybierane są dwie, które wyróżniają się pod względem oryginalności i siły oddziaływania, a także spójności z przyjętą polityką i strategią firm czy instytucji, które je realizują. Partnerem Raportu CSR jest Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, jego wydanie wspiera też portal Kurier365.pl
O kim wspomina raport
Redakcja wyróżniła Stowarzyszenie „Miasta w Internecie” za prowadzenie i realizację, wspólnie z Ministerstwem Cyfryzacji i Administracji, programu Polska Cyfrowa Równych Szans, oraz działania na rzecz seniorów w zakresie edukacji cyfrowej. Sieć Biedronka, została doceniona za konkurs „Piórko 2015. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”, którego celem jest promowanie czytelnictwa wśród najmłodszych.
ZOBACZ TEŻ: Na zdjęciu luksus, na żywo bagno. Jak złożyć reklamację ws. nieudanego urlopu
Tradycyjnie w Raporcie nie zabrakło też innych przykładów prowadzenia odpowiedzialnego biznesu w Polsce. Przeczytamy m.in. o zaangażowaniu polskich lekarzy z Instytutu Fizjologii i Patologii Słuchu, którzy kształcą i wspierają swoich kolegów w krajach afrykańskich. Znajdziemy też przykład tworzenia profesjonalnych raportów aktywności w obszarze działań CSR, wzorując się na Grupie Ferrero International. Wiele miejsca poświęcono ponadto działaniom lokalnym, przedstawiając zaangażowanie firmy Arcus, która wspiera młodych judoków z warszawskiej Białołęki oraz projekt cyfryzacji Pragi-Północ, przygotowany przez zarząd stołecznej dzielnicy.
Cały raport można obrać ze strony www.raportcsr.pl >>>