Własny biznes w czasach koronawirusa? To możliwe dzięki wsparciu sprawdzonego partnera

2020-04-27 0:00 Materiał Partnerski
Własny biznes w czasach koronawirusa? To możliwe  dzięki wsparciu sprawdzonego partnera
Autor: materiały prasowe

Epidemia koronawirusa w Polsce daje się we znaki wielu przedsiębiorcom. Tylko w marcu do rejestru złożono 58,7 tys. wniosków dotyczących zawieszenia oraz likwidacji działalności gospodarczej. W tej trudnej sytuacji dobrze radzą sobie małe sklepy, otwierane są też nowe punkty dając tym samym zatrudnienie lokalnej społeczności. Przykładem takiego punktu jest Żabka. Sieć od kwietnia br. wprowadziła ofertę specjalną dla nowych franczyzobiorców, która może stać się szansą na nowy start dla wielu osób.

Obecnie pod szyldem Żabki funkcjonuje prawie 6 tys. sklepów w całej Polsce. Rosnąca popularność przyciąga kolejnych franczyzobiorców, których jest już ponad 4 tys.

Żabka nie wymaga dużego wkładu własnego. Wystarczy dysponować kwotą 5 tys. zł netto. Suma ta pokrywa koszty zakupu kasy fiskalnej, koncesji oraz umożliwia opłacenie dodatkowych pracowników biorących udział w zatowarowaniu sklepu. Cała reszta jest po stronie sieci – Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz i najem oraz zapewnia wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Wartość towaru, który otrzymuje franczyzobiorca wynosi ok. 200 tys. zł. Warto wspomnieć, że w celu zabezpieczenia tego towaru firma oferuje możliwość podpisania weksla in blanco,  gwarancji bankowej czy też kaucji. Z uwagi na swoją powszechność, najczęściej wybierany jest weksel, na który decyduje się 99 proc. kandydatów. Z kolei przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu, w którym chciałby prowadzić swój biznes.

Franczyzobiorca ma jeszcze jedną ważną korzyść prowadzenia firmy pod logiem znanej marki - stałą pomoc ze strony franczyzodawcy. Brak doświadczenia w handlu oraz kompetencji u nowego przedsiębiorcy są niwelowane poprzez liczne programy szkoleniowe. Firma przygotowuje również zaplecze technologiczne, które pomaga w sprawnym zarządzaniu sklepem. Takim przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Frappka. To narzędzie stworzone dla i z myślą o franczyzobiorcach. Frappka umożliwia kontrolowanie działań sklepu za pomocą smartphona. Narzędzie pozwala także na śledzenie rozliczenia, stanu sprzedaży oraz otwarcia i zamknięcia kas.

Z kolei franczyzobiorca jest odpowiedzialny za zarzadzanie sklepem, kontrolę kosztów, prowadzenie administracji działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS oraz kwestie pracownicze.

Taka działalność pozwala na osiągnięcie atrakcyjnych dochodów. W związku ze zmianą w ofercie franczyzy firmy, która obowiązuje od 1 kwietnia, wzrosła też gwarantowana kwota podstawowego przychodu do 16 tys. zł miesięcznie, niezależnie od obrotu. Dochody te mogą się zwiększać wraz z rozwojem sprzedaży i biznesu. Dodatkowo sieć wydłuża okres gwarantowanego przychodu z 6 na 12 miesięcy.

Co ważne, osoba, która podejmie współpracę z siecią Żabka, może w każdej chwili z niej zrezygnować, bowiem po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia.

Rekrutacja w czasach koronawirusa

Rekrutacja nowych franczyzobiorców cały czas trwa. W związku ze stanem epidemii, który został wprowadzony w Polsce, Żabka przeprowadza spotkania online. Z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, firma przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Ważnym elementem procesu rekrutacyjnego są szkolenia w sklepie, ale i one w dużej mierze odbywają online. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez 6 dni szkolą się zdalnie, a 6 dni w sklepie. Żabka pomaga również franczyzobiorcom w rekrutacji pracowników do sklepów dzięki wsparciu ze strony agencji pracy tymczasowej. Każdy franczyzobiorca może także bezpłatnie skorzystać z portalu Praca za Rogiem, który daje dostęp do bazy kandydatów szukających pracy w najbliższej okolicy sklepu.

Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl

Franczyzobiorca Żabki – mamy wsparcie sieci
Autor: Materiały Promocyjne
Podziel się opinią
Grupa ZPR Media sprzeciwia się głoszeniu opinii noszących znamiona mowy nienawiści przepełnionych pogardą czy agresją. Jeśli widzisz komentarz, który jest hejtem, powiadom nas o tym, klikając zgłoś. Więcej w REGULAMINIE
Najnowsze