Obecnie pod szyldem Żabki funkcjonuje prawie 6 tys. sklepów w całej Polsce. Rosnąca popularność przyciąga kolejnych franczyzobiorców, których jest już ponad 4 tys.
Żabka nie wymaga dużego wkładu własnego. Wystarczy dysponować kwotą 5 tys. zł netto. Suma ta pokrywa koszty zakupu kasy fiskalnej, koncesji oraz umożliwia opłacenie dodatkowych pracowników biorących udział w zatowarowaniu sklepu. Cała reszta jest po stronie sieci – Żabka wynajmuje lokal, opłaca czynsz i najem oraz zapewnia wyposażenie i zatowarowanie sklepu. Wartość towaru, który otrzymuje franczyzobiorca wynosi ok. 200 tys. zł. Warto wspomnieć, że w celu zabezpieczenia tego towaru firma oferuje możliwość podpisania weksla in blanco, gwarancji bankowej czy też kaucji. Z uwagi na swoją powszechność, najczęściej wybierany jest weksel, na który decyduje się 99 proc. kandydatów. Z kolei przyszły franczyzobiorca może dokonać wyboru spośród kilku oferowanych lokalizacji sklepu, w którym chciałby prowadzić swój biznes.
Franczyzobiorca ma jeszcze jedną ważną korzyść prowadzenia firmy pod logiem znanej marki - stałą pomoc ze strony franczyzodawcy. Brak doświadczenia w handlu oraz kompetencji u nowego przedsiębiorcy są niwelowane poprzez liczne programy szkoleniowe. Firma przygotowuje również zaplecze technologiczne, które pomaga w sprawnym zarządzaniu sklepem. Takim przykładem jest m.in. aplikacja mobilna Frappka. To narzędzie stworzone dla i z myślą o franczyzobiorcach. Frappka umożliwia kontrolowanie działań sklepu za pomocą smartphona. Narzędzie pozwala także na śledzenie rozliczenia, stanu sprzedaży oraz otwarcia i zamknięcia kas.
Z kolei franczyzobiorca jest odpowiedzialny za zarzadzanie sklepem, kontrolę kosztów, prowadzenie administracji działalności gospodarczej, realizację zobowiązań podatkowych i ZUS oraz kwestie pracownicze.
Taka działalność pozwala na osiągnięcie atrakcyjnych dochodów. W związku ze zmianą w ofercie franczyzy firmy, która obowiązuje od 1 kwietnia, wzrosła też gwarantowana kwota podstawowego przychodu do 16 tys. zł miesięcznie, niezależnie od obrotu. Dochody te mogą się zwiększać wraz z rozwojem sprzedaży i biznesu. Dodatkowo sieć wydłuża okres gwarantowanego przychodu z 6 na 12 miesięcy.
Co ważne, osoba, która podejmie współpracę z siecią Żabka, może w każdej chwili z niej zrezygnować, bowiem po podpisaniu umowy obie strony obowiązuje 30 dniowy okres wypowiedzenia.
Rekrutacja w czasach koronawirusa
Rekrutacja nowych franczyzobiorców cały czas trwa. W związku ze stanem epidemii, który został wprowadzony w Polsce, Żabka przeprowadza spotkania online. Z uwagi na ograniczenie funkcjonowania urzędów, firma przygotowała prezentację, która prowadzi kandydata przez ePUAP, umożliwiając tym samym kompletowanie dokumentów w wersji cyfrowej. Ważnym elementem procesu rekrutacyjnego są szkolenia w sklepie, ale i one w dużej mierze odbywają online. Kandydaci i kandydatki na franczyzobiorców przez 6 dni szkolą się zdalnie, a 6 dni w sklepie. Żabka pomaga również franczyzobiorcom w rekrutacji pracowników do sklepów dzięki wsparciu ze strony agencji pracy tymczasowej. Każdy franczyzobiorca może także bezpłatnie skorzystać z portalu Praca za Rogiem, który daje dostęp do bazy kandydatów szukających pracy w najbliższej okolicy sklepu.
Więcej informacji na www.franczyza.zabka.pl