- Trzy lata temu, kiedy pojawił się nowy zarząd, w naszych działaniach na pierwszym miejscu postawiliśmy pasażera. Bardzo ważnym sprawdzianem dla nas były Światowe Dni Młodzieży. Projekt, który realizowaliśmy wspólnie z innymi przewoźnikami, okazał się sukcesem. Od tamtej pory wprowadziliśmy mnóstwo zmian. Jedną z ostatnich jest zainstalowanie Wi-Fi w pociągach Pendolino, a przypominam, że to sprawa, która ciągnęła się bardzo długo i niektórzy sądzili, że to wręcz niemożliwe.
- Jak pasażerowie oceniają PKP Intercity w 2019 roku?
- Najlepsza miarą oceny klientów jest liczba pasażerów. W 2015 roku zostało przewiezionych 31 mln osób. Obecnie to około 46 mln osób korzystających z naszych usług. Mówiąc wprost, kolej staje się coraz popularniejsza i bardziej konkurencyjna. Tym co zachęca pasażera do odbycia przejazdu pociągiem jest po prostu jakość.
- Dużo ostatnio mówi się o intermodalności, czyli łączeniu usług z innymi przewoźnikami. Co nas dzieli od momentu, kiedy po zakupie jednego biletu będzie można pojechać pociągiem, przesiąść się do autobusu, a potem do komunikacji miejskiej?
- Zaczęliśmy od wspólnego biletu kolejowego, który obowiązuje od 9 grudnia ubiegłego roku. Naszym kolejnym celem jest połączenie tego projektu z innymi środkami transportu. W grę wchodzi rozszerzenie oferty m.in. o Zarząd Transportu Miejskiego czy warszawską SKM. Mamy również podpisane umowy z przewoźnikami autobusowymi. To bardzo ważny element, wpływający na komfort podróży. Chodzi o sytuację, w której pasażer po tym jak wysiądzie na dworcu, bez problemu dojedzie do domu, do którego nie prowadzą tory, autobusem.
- Jaką część Polski obejmą takie umowy?
- Diagnozujemy miejsca, w których takie rozwiązanie się sprawdzi. O PKS-ie również mówi się, że przeżywa renesans i myślę, że w miarę jego rozwoju i poszerzania zasięgu miejsc, do których dojeżdżają autobusy, będziemy łączyć nasze oferty. Analizujemy cele podróży naszych pasażerów. Chcielibyśmy, żeby wybierając się na przykład na przejazdy rodzinne w czasie ferii, klienci mogli wybierać miejsca, do których nie dojeżdżają pociągi i docierać tam dzięki wspólnemu biletowi PKP Intercity i przewoźnika autobusowego.
- Kolejne hasło, które często się pojawia w informacjach o Intercity to zintegrowana usługa. Co przygotują państwo w tym zakresie?
- Coraz więcej myślimy o Centralnym Porcie Komunikacyjnym. Na pewno pojawią się projekty, które uprzyjemnią czas klientom, którzy będą z niego korzystać. Mogę już zdradzić, że budujemy nowy program lojalnościowy. Niedługo chcemy go wprowadzić pilotażowo. Myślę, że będzie to korzystna oferta dla osób, które regularnie korzystają z pociągów PKP Intercity.
Materiał Partnerski