Ile walorów oferuje Żabka? To największa oferta publiczna w Polsce od 2020 roku
Akcje Grupy Żabka zadebiutowały w czwartek na Giełdzie Papierów Wartościowych (GPW). Na podstawie ostatecznie ustalonej ceny akcji wartość oferty wyniosła 6,45 mld zł. Dodatkowo oferta obejmuje do 45 mln akcji dodatkowego przydziału. W przypadku pełnego wykonania opcji dodatkowego przydziału wartość oferty zwiększy się do 7,42 mld zł.
Akcje zostały zaoferowane przez akcjonariuszy sprzedających. W ofercie nie wyemitowano nowych walorów. Kapitał zakładowy spółki dzieli się na 1 mld akcji. Jak informuje spółka, to największa oferta publiczna w Polsce od 2020 roku, jedna z największych w historii GPW i czwarta pod względem wielkości oferta w Europie w tym roku.
Według Kucha z XTB, "obecnie widoczna jest zdecydowana przewaga podaży nad popytem z motywacją do sprowadzenia kursu poniżej ceny ofertowej".
-Jeśli to się powiedzie, część inwestorów może zredukować stratę i zamykać pozycję, sprowadzając notowania jeszcze niżej. Równocześnie popyt stara się stworzyć byczą dywergencję przez tworzenie coraz wyższych szczytów i dołków, licząc od godziny 9:37-twierdzi analityk.
Jego zdaniem, dla byków kluczowe będzie przebicie poziomu 22,18 zł za walor. W przeciwnym razie możliwy jest powrót siły podaży do arkusza.
-Popyt systematycznie zwiększa cenę Żabki i obecnie zbliża się do 22 zł za akcję. Kurs przebił obecnie 23.6 proc.zniesienia Fibonacciego o wartości 21,95 zł, które na ten moment będzie wsparciem - dodaje Kuch z XTB.
"Debiut Grupy Żabka na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych to ważny krok w realizacji naszej długofalowej strategii rozwoju" - skomentował Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka i jak dodał "zamierzamy m.in. podwoić sprzedaż do klientów końcowych do 2028 r. i uruchamiać ok. 1 000 sklepów rocznie w Polsce i Rumunii"
-Ogromne zainteresowanie naszą ofertą publiczną ze strony renomowanych polskich i międzynarodowych instytucji finansowych, jak i inwestorów indywidualnych, traktujemy jako dowód zaufania rynku. To dla nas motywacja do dalszej, intensywnej pracy w celu kontynuacji stabilnego i rentownego wzrostu oraz budowania wartości zarówno dla naszych akcjonariuszy, jak i klientów oraz franczyzobiorców- stwierdził Suchański z Grupy Żabka.
Żabka to sieć sklepów convenience. Obejmuje sieć sprzedaży detalicznej w formacie convenience, liczącą w Polsce ponad 10 tys. sklepów działających na zasadzie franczyzy. Uzupełnia ją sieć bezobsługowych sklepów autonomicznych pod szyldem Żabka Nano.
Grupa dysponuje również ofertą cyfrową, do której należy marka Maczfit czy Platforma Dietly. Działalność w zakresie internetowych zakupów spożywczych grupa realizuje za pośrednictwem marek Jush! i Delio. W połowie czerwca Grupa Żabka rozpoczęła działalność w Rumunii pod marką Froo.
Grupa Żabka w perspektywie średnioterminowej zamierza otwierać w Polsce i Rumunii ponad 1 tys. nowych sklepów rocznie; w tym roku celem jest uruchomienie ok. 1 tys. 100 sklepów. Potencjał rynku grupa ocenia na ok. 19,5 tys. sklepów w Polsce oraz ok. 4 tys. sklepów w Rumunii.
W pierwszej połowie br. sprzedaż do klientów końcowych wzrosła do 12 mld 893 mln zł, w porównaniu do 10 mld 532 mln zł w tym samym okresie 2023 r. Przychody wyniosły 11 mld 148 mln zł, co oznacza wzrost o 21,5 proc. rdr.
Polecany artykuł: