Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój przez innowacje technologiczne [WIDEO]

2020-10-20 0:00 Materiał Partnerski
Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój przez innowacje technologiczne
Autor: Materiały Prasowe W debacie pt. „Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój przez innowacyjne technologie” prowadzonej przez red. Tomasza Walczaka udział wzięli Maciej Kasprzak, dyrektor departamentu gier online w Totalizatorze Sportowym, Piotr Wichowski, dyrektor linii usług biznesowych w Krajowej Izbie Rozliczeniowej i Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO.

Relacja z debaty poświęconej rozwojowi, który umożliwiają innowacyjne technologie w ramach kongresu „e-Polska. Rewolucja cyfrowa”. W debacie pt. „Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój przez innowacyjne technologie” prowadzonej przez red. Tomasza Walczaka udział wzięli Maciej Kasprzak, dyrektor departamentu gier online w Totalizatorze Sportowym, Piotr Wichowski, dyrektor linii usług biznesowych w Krajowej Izbie Rozliczeniowej i Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO.

E-Polska. Debata: Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój poprzez innowacyjne technologie

TOMASZ WALCZAK: Niedawno uruchomiono funkcję weryfikacji tożsamości mojeID. Czy w czasach pandemii taka usługa rzeczywiście ułatwia korzystanie z usług Totalizatora Sportowego w tym trudnym okresie?

MACIEJ KASPRZAK: Kilka miesięcy temu wspólnie z partnerami wprowadziliśmy rejestrację na naszych portalach za pomocą rozwiązania mojeID, czyli de facto poprzez bankowość elektroniczną. Jest to rozwiązanie kluczowe, pomijając nawet kwestie zdrowotne. Zachęcając klientów, aby grali online, musimy zadbać o to, by bariery wejścia były jak najmniejsze. Z racji tego, że nasze gry dostępne są tylko dla osób pełnoletnich, przy rejestracji jesteśmy zmuszeni weryfikować ich wiek. Do tej pory przesyłano nam obrazy dowodów osobistych. Nie każdy miał taką możliwość i nie każdy chciał się dzielić takim obrazem. Wprowadzenie mojegoID sprawiło, że w prosty sposób można szybko zweryfikować każdego za pomocą bankowości elektronicznej. Korzystają na tym przede wszystkim klienci.

Tomasz Walczak: Rewolucja cyfrowa okazała się trwałą pomimo pandemii koronawirusa. Jakie są doświadczenia z moimID ma PKO?

MICHAŁ MACIERZYŃSKI: To rozszerzenie usługi, z której już korzystają miliony Polaków. Chodzi o logowanie się do e-administracji. To podobne rozwiązanie, tylko zastosowane w usługach komercyjnych. Ztakich usług nasi klienci korzystają 2,5 mln razy miesięcznie. Widzimy, że okres pandemii zwiększył wykorzystanie tych usług. Przykład Totalizatora pokazuje, jak łatwo i szybko można zrobić rzeczy, które wcześniej nie były możliwe przez internet.

Tomasz Walczak: Zdalna weryfikacja tożsamości to ważny filar działalności KIR. Jak w ostatnim czasie wzrosło zapotrzebowanie na nią?

PIOTR WICHOWSKI: Widzimy duże zainteresowanie tą usługą ze względu na znaczny wzrost zainteresowania usługami internetowymi. MojeID to usługa, która z perspektywy użytkownika i dostawcy daje ogromne korzyści. Dla użytkownika jest to prosty mechanizm podobny do płatności online. Dla dostawcy usług jest to duża wartość szybkiego i wygodnego narzędzia, bez konieczności odsyłania klienta do stacjonarnych punktów czy kuriera. Dodatkowo, to pewność potwierdzenia tożsamości przez zaufany podmiot, jakim jest bank. Okres izolacji pokazał, jak ważnym elementem naszego życia jest możliwość funkcjonowania w świecie internetowym. MojeID stało się w takim systemie kluczowe.

Tomasz Walczak: Czy Totalizator widzi dynamikę, zgodnie z którą ludzie chcą zostać w domach, ale też chcą mieć dostęp do rozrywki?

Maciej Kasprzak: Trudno mówić o dynamice, ponieważ start był z tak wysokiego poziomu, że wszyscy byliśmy pozytywnie zaskoczeni tym, jak zostało to odebrane przez graczy. Ponad 80 proc. rejestracji na Lotto.pl dokonuje się za pomocą mojegoID. Kiedy chcemy mieć dostęp do gier w każdym miejscu, dostęp do tego narzędzia jest kluczowy. Zniwelowaliśmy skutecznie jedną z barier. Wraz z udoskonalaniem tego rozwiązania rozwijamy inne metody weryfikacji i dbamy o poprawę doświadczenia klienta. Wsłuchujemy się w to, co klienci mówią. Jeśli chodzi o mojeID, feedback jest jednoznacznie pozytywny.

Tomasz Walczak: Korzystaliście z doświadczeń administracji publicznej?

Maciej Kasprzak: Obserwowaliśmy rynek i szukaliśmy dobrych wzorców. Wiarygodność profilu zaufanego przekładała się wprost na postulaty klientów, żeby wprowadzić podobne rozwiązanie. Kiedy zaistniała możliwość współpracy z KIR, sam projekt był czystą przyjemnością, a efekty przerosły oczekiwania. Niezależnie od tego, czy patrzymy na sferę publiczną, czy na biznes, warto mieć możliwe szerokie spojrzenie na to, co dzieje się na rynku, przy zdefiniowaniu elementów, które można poprawić we własnej działalności.

Tomasz Walczak: Jak to wygląda z perspektywy KIR? Czy rzeczywiście przetestowanie tego przez administrację pokazuje, że to państwo powinno być inicjatorem takich rozwiązań?

Piotr Wichowski: Chcieliśmy stworzyć uniwersalne narzędzie. To unikalne rozwiązanie łączące sektor publiczny z komercyjnym. Ważnym elementem jest unikalność tego rozwiązania, mocno regulowanego przez rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i lokalną ustawę. W ten sposób potwierdzenie tożsamości jest regulowane. To cyfrowa tożsamość budowana przez bank, która jest podstawą do bezpiecznego potwierdzania i przekazywania danych.

Tomasz Walczak: Jak planujecie wykorzystanie tego narzędzia i jak planujecie je rozwijać?

Maciej Kasprzak: Sama weryfikacja jest narzędziem, które sprawdza się dobrze. Chcemy ulepszyć ścieżkę klienta i wprowadzić drobne poprawki. Liczymy też na dołączanie kolejnych banków tak, aby pokrycie tej usługi było możliwie szerokie. Patrząc szerzej, pamiętajmy, że oferujemy kilka produktów. Nie tylko gry liczbowe iloterie, lecz także jedyne legalne kasyno internetowe w Polsce. Dodatkowo, mamy 18 tys. naziemnych punktów sprzedaży i te obszary do tej pory funkcjonują równolegle, ale jeszcze nie dość spójnie. Kwestia tożsamości sprowadza się do próby połączenia wszystkich kanałów sprzedaży tak, żeby doświadczenie klienta było jednolite, niezależnie od tego, z jakich produktów i w jakim kanale z nich korzysta. To dążenie nie tylko naszej firmy, lecz także ogólny trend na rynku.

 ROZMAWIAŁ TOMASZ WALCZAK

Zaufanie, bezpieczeństwo, nowoczesność, czyli rozwój przez innowacje technologiczne
Autor: Materiały Prasowe
Najnowsze