Seniorzy, emeryci, umowa

i

Autor: Shutterstock

Zostałeś oszukany? Możesz uzyskać wsparcie od instytucji wspierających indywidualnych odbiorców prądu

2018-03-28 2:00

Nieuczciwy akwizytor namówił Cię na podpisanie umowy z nowym sprzedawcą energii, obiecując liczne korzyści? Jednak już pierwszy rachunek za prąd uświadomił Cci, że płacisz znacznie więcej niż przewidywałeś? Jeśli minął już 14-dniowy termin na wycofanie się z umowy bez żadnych konsekwencji, np. wysokich kar za wcześniejsze zerwanie umowy, zwróć się o pomoc do odpowiednich instytucji.

W ostatnich kilku latach liczba skarg do Urzędu Regulacji Energetyki na nieuczciwych sprzedawców energii elektrycznej alarmująco wzrosła. Najwięcej zażaleń dotyczy akwizytorów, którzy zdobywają klientów dla swojego pracodawcy, uciekając się do oszustwa, np. podając się za przedstawiciela firmy, z którą dana osoba ma już podpisaną umowę. Bywa, że handlowcy „zapominają" też poinformować klientów, że mają oni prawo odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od jej podpisania, o ile została ona podpisana poza siedzibą firmy.

Nie zwlekać z działaniem

Gdy mamy jakiekolwiek wątpliwości związane z podpisaną umową, warto jak najszybciej skontaktować się z Punktem Informacyjnym dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych Urzędu Regulacji Energetyki, tel. 22 244 26 36; lub przez stronę internetową: http://www.ure.gov.pl/pl/poradnik-odbiorcy/zbior-praw-konsumenta. URE może pomóc w sytuacji, gdy postanowienia nowo zawartej umowy nie weszły jeszcze w życie. Natomiast po upływie ustawowych 14 dni możemy rozwiązać umowę za porozumieniem stron lub wejść na drogę sądową. Pomocą może też służyć Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK).

W sprawach indywidualnych bezpłatną pomoc prawną konsumenci mogą uzyskać:

pod numerami Infolinii Konsumenckiej 801 440 220 oraz 22 290 89 16, prowadzonej przez Fundacje Konsumentów, od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00–18:00, opłata wg taryfy operatora.
w Konsumenckim Centrum E-porad, gdzie eksperci Stowarzyszenia dla Powiatu, Stowarzyszenia Aquila i Stowarzyszenia Euro-Concret udzielajś odpowiedzi droga elektroniczna pod adresem: [email protected],
u Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
w oddziałach Federacji Konsumentów na terenie całej Polski.
dzwoniąc pod numer infolinii innogy (22) 821 46 46 (dla klientów z Warszawy)

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Nasi Partnerzy polecają
Najnowsze