Franczyza to pewny biznes

2013-03-26 3:00

Wywiad z FranÇois Vincentem, dyrektorem ds. rozwoju franczyzy w Carrefour Polska

- W Polsce działa ponad 300 sklepów franczyzowych z logo Carrefour Express. W kolejnych latach firma planuje otworzyć następne. Czy to nie ryzykowne w czasach, gdy osiedlowe sklepy spożywcze plajtują, a dyskonty rosną jak grzyby po deszczu?

- Małe sklepy w Polsce mają ogromny potencjał. Przyczyną ich problemów jest najczęściej brak nowoczesnego konceptu handlowego. Carrefour Polska może im go zaoferować. Proponujemy partnerom sprawdzony koncept franczyzowy. Gwarantujemy poprawę rentowności biznesu, silne wsparcie i doradztwo specjalistów na każdym etapie projektu oraz szeroki pakiet wyposażenia. Sklepy, które zdecydowały się na współpracę w ramach franczyzy z Carrefour, notują wzrost obrotów o około 20-30 proc.

Jesteśmy także jednym z nielicznych na rynku franczyzodawców, który nie pobiera opłaty wstępnej za przystąpienie do sieci. Osiągnięcie sukcesu jest łatwiejsze, kiedy u boku ma się silnego i doświadczonego partnera, takiego jak Carrefour. Wystarczy się z nami skontaktować.

- Co jeszcze wyróżnia koncept franczyzowy Carrefour na tle innych obecnych na polskim rynku?

- Jako jedyny franczyzodawca w Polsce mamy doświadczenie w prowadzeniu własnych sklepów spożywczych. Ponadto franczyza z Carrefour oparta jest na czterech filarach. Są to: silna i rozpoznawalna marka, dobrze dobrany asortyment oraz sprawna logistyka, przekazanie doświadczenia w prowadzeniu sklepu (tzw. know-how) i wsparcie przez cały okres współpracy. Współpraca z nami oparta jest na kompetencji, uczciwości i odpowiedzialności. Każdego miesiąca przybywa kilkanaście nowych placówek. Jesteśmy dumni, ponieważ wielu franczyzobiorców nie poprzestaje na jednej placówce.

- W Polsce otwieracie dwa rodzaje sklepów franczyzowych?

- Nawet trzy. Pierwszy z nich to Carrefour Express z zielonym logo o powierzchni od 100 do 500 mkw. Przeznaczony do lokalizacji miejskich i wiejskich. Drugi to Carrefour Express convenience z pomarańczowym logo, mający powierzchnię do 100 mkw., położony w centrach dużych miast, i ostatnio Globi - koncept dla sklepów wiejskich poniżej 100 mkw.

- Na co konkretnie może liczyć franczyzobiorca?

- Franczyzobiorcom otwierającym sklepy z zielonym logo zapewniamy szeroki pakiet otwarciowy. Między innymi pokrywamy 100 proc. inwestycji w sprzęt IT, meble do działu alkoholowego, na owoce i warzywa oraz logo zewnętrzne, dekorację wewnętrzną i komplet ubrań dla personelu. Właścicielom pomarańczowych placówek finansujemy całe wyposażenie. Zapewniamy także pakiet marketingowo-reklamowy. Organizujemy również szkolenia w centrali sieci oraz w sklepie. Jak już wspomniałem, doradcy Carrefour służą wsparciem na każdym etapie prowadzenia sklepu. Pracę z naszymi franczyzobiorcami rozpoczynamy jeszcze przed otwarciem placówki, a później, z miesiąca na miesiąc, wspólnie pracujemy nad poprawą rentowności. Serdecznie zapraszamy do współpracy!

Najnowsze