SuperBiz firma Pomysł na firmę. Musli na życzenie

Pomysł na firmę. Musli na życzenie

01.10.2016, godz. 12:00
Zdrowe musli na życzenie
foto: SHUTTERSTOCK

Moda na zdrowe jedzenie nie przemija. Coraz więcej osób z rozwagą wybiera produkty spożywcze. Można dać im możliwości skomponowania własnego musli. Aby ten biznes się powiódł, trzeba zainwestować w ogromny wybór powszechnie niespotykanych składników.

Największym atutem tego biznesu jest możliwość skomponowania musli przez samego klienta. Jak to działa? Wystarczy wejść na stronę internetową danej firmy, wybrać zakładkę "skomponuj musli" i już za pomocą kursora wybierać sobie produkty. Smakołyki wirtualnie trafiają do pojemnika o pojemności co najmniej 0,5 kg. Kiedy ten się zapełni, klient otrzymuje komunikat o zakończeniu procesu komponowania musli. Oczywiście w międzyczasie może wielokrotnie zmieniać zawartość wirtualnej puszki. Gdy już jest pewny co do mieszanki swojego autorstwa, składa zamówienie i wybiera formę płatności oraz sposób dostawy. Osoby, które zdecydują się na odbiór osobisty realnej puszki we wskazanym punkcie, nie płacą za dostarczenie musli.

Biznes w sieci
To biznes typowo internetowy. Dlatego też jego podstawą jest doskonałej jakości strona internetowa działająca na zasadzie sklepu on-line. Przygotowanie jej może wymagać sporo czasu, ale tutaj nie można iść na skróty. Opracowanie całej części graficznej, technicznej i pozycjonowanie w sieci zleć profesjonalnej firmie. Zadbaj o dobrej jakości zdjęcia i nowoczesne grafiki. Dokładnie opracuj pod względem językowym, ale i graficznym proces komponowania i zamawiania musli. Pamiętaj o przygotowaniu i zamieszczaniu na stronie regulaminu sklepu. Zwróć uwagę na to, czy strona jest przejrzysta i prosta w nawigacji. Dodatkowo możesz zamieścić na niej ciekawe przepisy na potrawy z musli lub wybranymi składnikami dostępnymi w twoim sklepie. Co ważne, każdy składnik musi być dokładnie opisany ze wskazaniem jego właściwości odżywczych, kaloryczności, zawartości tłuszczu i węglowodanów.

Zdrowo i bezpiecznie
Składniki do musli pochodzą z całego świata, niektóre trzeba sprowadzać z naprawdę egzotycznych miejsc. Najważniejsze, by przed wprowadzeniem do sprzedaży produktu z daleka mieć pewność, że jest on dobrej jakość i pochodzi od wiarygodnego producenta. Może okazać się, że niezbędna będzie nawet osobista wizyta kontrolna w odległym zakątku świata. W tym biznesie warto postawić na ekologię. Dlatego też chociaż część składników powinna posiadać certyfikaty "bio" lub "eko".

Wyszukana oferta
Osobiste musli musi składać się z niespotykanych produktów. Prostą kompozycje klient znajdzie w każdym sklepie. Tu musi mieć w czym wybierać. Dlatego im więcej składników w ofercie, tym lepiej. W ofercie powinny znaleźć się: jagody goji, pyłek kwiatowy, proso ekspandowane, aloes, czy liofilizowany smoczy owoc, morwa biała albo physalis (wiśnia brazylijska). W tym wypadku nawet podstawowe płatki muszą być oryginalne, np. sojowe, ryżowe czy gryczane. Rzecz jasna nie wolno zapominać o smakołykach dla dzieci i łasuchów. W ofercie nie może zabraknąć ciasteczek, czekolady, a nawet żelkowych cukiereczków. Praktyka wskazuje, ze jeśli składników będzie co najmniej 100 klient będzie miał w czym wybierać.

Eksperci od żywienia
Nad kompozycjami powinien czuwać ekspert od żywności i żywienia. Nie musisz go zatrudniać na stałe, wystarczy współpraca. Dietetyk dokładnie wyliczy kaloryczność oraz wartości odżywcze poszczególnych smakołyków. Zadba o to, by dana mieszanka była zbilansowana i przeznaczona do stosowania przez konkretne grupy osób (sportowców, diabetyków, osób intensywnie pracujących fizycznie lub intelektualnie, młodych mam i ich pociech, seniorów).

Gotowe mieszkanki
W sklepie można mieć też gotowe już mieszanki przygotowane dla konkretnych grup, np. dla dzieci, kobiet, mężczyzn, ale i osób na diecie bezglutenowej, odkwaszającej, odchudzającej czy diabetyków. Pomyśl też o kompozycjach okazjonalnych, które można podarować jako prezent na imieniny, urodziny, a nawet... walentynki. Koszt takiej gotowej przekąski waha się od ok. 15 do ok. 35 zł.

Odpowiedni lokal
Pozostaje pytanie, gdzie to wszystko trzymać i komponować? Teoretycznie można to robić w domu. Trzeba mieć jednak do tego warunki. Trzeba pamiętać, że praca z żywnością. Muszą więc zachowane być określone normy sanitarno-epidemiologiczne. Składniki musli należy odpowiednio przechowywać, zabezpieczać przed ewentualnymi insektami itp. Kompozycje muszą być pakowane w odpowiednich warunkach. Zatem osoby mieszkające w domkach jednorodzinnych, w których mogą przeznaczyć pokój na firmę i magazyn, mogą działalność prowadzić w domu. Mieszkańcy bloków, raczej będą zmuszeni do wynajęcia niewielkiego lokalu. Nie musi być on drogi lokal ani zlokalizowany w centrum miasta, bo i tak większość puszek będziesz wysyłać do klientów kurierem. Najważniejsze, by był dobrze wentylowany i czysty.

Dobry wizerunek
Firma produkująca musli na życzenie potrzebuje promocji. Intensywnie trzeba działać w sieci. Podstawą są serwisy społecznościowe i portale tematyczne – także zagraniczne (dla sportowców, młodych rodziców i fanów zdrowego żywienia). Dobrze też wystawiać swoje stoisko na coraz bardziej popularnych targach śniadaniowych i imprezach plenerowych (maratonach, turniejach zumby). Warto także nawiązać współpracę barterową z dietetykami i klubami fitness.
Aby te działania przyniosły sukces, produkty muszą być dobrej jakości. Składniki musli tylko z najwyższej półki, a pojemniki szczelne i estetyczne.

Koszty inwestycyjne:
pierwszy zakup produktów – 5 tys. zł
laptop – 2 tys. zł
strona internetowa – 2 tys. zł
zlecenie dla dietetyka (opis produktów i przygotowanie mieszanek) – 2,5 tys. zł
SUMA: 11,5 tys. zł

Koszty miesięczne:
- najem małego lokalu 1 tys. zł
- zakup produktów 2 tys. zł
SUMA: 3 tys. zł

Przychody miesięczne:
Jeśli założymy, że każdego dnia sprzedasz co najmniej 6 puszek musli w cenie 30 zł każda.
SUMA: 5,4 tys. zł
Dochód (przed opodatkowaniem): 3,4 tys. zł

O tym w jaki sposób rozkręcić biznes przeczytasz w książce "45 nowych pomysłów na biznes". To już druga część naszego poradnika dla wszystkich, którzy marzą o własnej firmie oraz dla tych, którzy interesują się gospodarką, rynkiem pracy i small biznesem. Książka dostępna jest w kioskach na terenie całego kraju w cenie 14,99 zł

REDAKCJA SE.PL POLECA
Znajdź nas: