mikołajki, prezent, prezenty, mikołajek, święta

i

Autor: Leszek Kotarba

Twój prezent nie przyszedł na czas? UOKiK ci pomoże

2016-12-06 12:34

Jak co roku gorączka przedświątecznych zakupów ruszyła pełną parą. Niestety, zdarza się, że zakupione prezenty okazują się wadliwe, a jeśli były zamawiane przez internet, w ogóle mogą nie dojść na czas. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów już po raz drugi uruchomił projekt świątecznego poradnictwa dla konsumentów, którzy będą mogli uzyskać pomoc w takich właśnie przypadkach.

„Dzięki finansowaniu UOKiK pięć organizacji konsumenckich realizuje zadania polegające na udzielaniu bezpłatnej pomocy prawnej w formie porad bezpośrednich lub on-line” - czytamy na stronie urzędu. O jakich organizacjach mowa? „Eksperci Federacji Konsumentów dyżurują w dni powszednie i weekendy na stoiskach mobilnych w wybranych supermarketach w 17 miastach (Bydgoszcz, Gdańsk, Gorzów Wielkopolski, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Radom, Rzeszów, Sosnowiec, Szczecin, Tarnobrzeg, Warszawa, Wrocław, Zielona Góra). Dodatkowo konsumenci mogą zgłosić się po bezpłatną poradę on-line na profilu Federacji Konsumentów na Facebooku” - podaje UOKiK.

ZOBACZ TEŻ: Masz problem z reklamacją towaru? Jak znaleźć darmową pomoc prawną

Ponadto codziennie od 9.00 do 17.00 poradę prawną będzie można uzyskać w pobliżu sieci sklepów Kaufland w województwie mazowieckim i lubelskim. Pomoc tę będzie świadczyło Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM”. Specjalną ofertę dla osób starszych przygotowała z kolei Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja, która w połowie grudnia zorganizuje wykłady w sanatoriach. Na swojej stronie zorganizuje też dyżur elektroniczny. Bez pomocy nie zostaną także osoby niesłyszące. „Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST opublikuje filmiki instruktażowe poruszające tematykę konsumencką w telewizji z językiem migowym Glusi.TV oraz na swojej stronie internetowej. Osoby niesłyszące będą mogły również skorzystać z poradnictwa on-line” - podkreśla UOKiK.

ZOBACZ TEŻ: Nie masz pracy? Zgłoś się po pomoc

Swój formularz porad on-line uruchomiła także Fundacja Konsumentów. Czas oczekiwania na odpowiedź to 24 godziny w przypadku pierwszych 100 zapytań konsumenckich i najpóźniej 3 dni w przypadku pozostałych. Internauci mogą również samodzielnie wyszukać odpowiedź na swój problem w gotowym zbiorze porad na stronie. Szczegółowe informacje na temat pomocy świadczonej przez powyższe instytucje można znaleźć, klikają we wskazane niżej łącza:

1. Federacja Konsumentów - poradnictwo bezpośrednie w supermarketach i on-line na profilu na Facebooku >>>

2. Fundacja Konsumentów - poradnictwo za pomocą formularza on-line >>>

3. Stowarzyszenie na Rzecz Edukacji, Innowacji i Rozwoju Społecznego „DEXTRUM” - poradnictwo bezpośrednie w kamperach. Info >>>

4. Fundacja Edukacji Prawnej Prawo i Ja - wykłady dla seniorów w sanatoriach i dyżur on-line na stronie organizacji >>>

5. Centrum Edukacji i Wsparcia RES-GEST -poradnictwo dla osób niesłyszących - filmiki o tematyce konsumenckiej oraz dyżur on-line >>> oraz na stronie Glusi.tv >>>

Źródło: uokik.gov.pl

Player otwiera się w nowej karcie przeglądarki

Najnowsze